|
|
|
|---|---|
Maxsummers |
Hej. Jag funderar på att göra en unchip, sportsystem från katten och bak och sportfilter. Hur många hk tror ni att jag kommer att få? Jag funderar även på att sätta i en turbo eller ett lustgassystem. Har en turbo från en saab 9000T-87:a, kan man använda den? Vilket tycker ni är bäst rent ekonomiskt? Förlorar man mycket i värde på bilen när man trimmar? Tacksam för svar. |
|
Satsa på trimkamaxlar, samt UNI-chip och ett Eisenmann sportavgassystem. Ska du ha turbo så måste du nog sänka kompressionen en del. //Schnitzer *Svenska M5 E34 Registret: Länk *Svenska M5 E39 Registret |
|
Maxsummers |
Okej, tack för svaret. Någon annan som har något att tillägga? |
|
Ja att ett turbokonvertering är ett jätteprojekt och är jättedyrt. Sab turbon är för tok för liten, biturbo med två sådana kan iofs funka. Testa som schnitzer säger vassare kammar, sportsystem och mappa om med unichip så har du en bil som går betydligt bättre och roligare. Sedan att spekulera i hur mycket hästar det ger är svårt men en orginal 3.8 klår du i alla fall "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Som sagt, turbo projekt vill nog de flesta göra. Men det kräver mycket kunskap och/eller en jävla massa pengar. Om du kör med system ev. öppet filter och unichip så skulle jag gissa på ca 330-340hk i din. Beror lite på utgångsläget och hur stora marginaler har mappar med. Jag själv har det ovannämna + kattersättare på min, det gav som du ser 320hk. Alltså 34hk till ca. Det JAG saknar är ett kolfiberinsug + Dr Shrik kammar. Har man allt + en bra mappning så skulle du nog få bortåt 360hk och jag runt 340hk. Men som sagt, det kostar pengar. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Bort med katten! Länk |
|
Maxsummers |
Tack för alla svaren, jag ska fundera på vad jag ska göra. |
| Lyfter lite den här tråden eftersom jag själv har börjat fundera på nya "vassare" kammar till min. Vilket märke skall man ta och ungefär vad blir det att kosta med nya kammar? Är det nånting annat än kammarna man skall skaffa på samma gång? Vad brukar byte av kammar ungefär kosta? 3,6:an handlar det om. | |
|
Dra iväg toppen för "portning" i staterna kostar ca 3500USD hos vacmotorsports.com...Sätt sedan i vassare kammar( ca 280 grader) så lär du få ett antal kusar till efter mappning:-)...Totlakostnad run 45"-50" exkl demo av topp..... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
| Vad jag har hört så ska även 3,8ans grenrör vara att föredra framför 3,6ans ? | |
|
Länk Mvh |
|
| Eller Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.