AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
503

varvstopp med smt6?

Tjenare alla BMW-galningar.=) Jag har en fråga till er som kör med smt6. För att ändra varvstoppet på bilen, måste jag ha ett redan ändrat chipp med högre varvtals-stopp, eller kan man lösa det genom smt6:an? Funderar på om man måste slänga ut pengar på ett redan "trimmat" chip först, eller om man klarar sig undan med "bara" smt6:an här?
Rekommendationer? Ska jag skaffa chip oxå, eller köra rakt av med smt6? Tanken är att bilen ska först trimmas så mycket vi klarar med en mindre budget utan turbo, för att senare ge oss på en konvertering, därför vill vi använda smt6.
Tankar om detta, någon?
Tack för mig!
Jag kanske ska tillägga att bilen det handlar om är en -87:ans 325:a.
Första steget ligger i en annan kam, sedan blir det antagligen en smt6, tillsammans med större spridare, hembyggt insug och en mildare portning. Då vill man ju gärna ha lite högre varvtal att lattja med, men jag vet inte om det fungerar att höja stoppet med smt-systemet, eller om man bara kan flytta stoppet inom de värden som motronicen själv begränsar för. Kan någon svara på detta åt mig? Ingen av er som kör med smt6 som vet?
Ad
230
AddeK
320d -99
325TT -86
smt6an kan inte ändra varvstoppet uppåt. däremot kan den ha ett eget som går in tidigare än de i boxen.
AddeK: Tack för det. Då vet man detta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.