AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.064

Vad säger tjejen då ni kostar på bilen? :)

Sida 1 av 2
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Hej,
tänkte bara fråga om ni också har problem med att övertyga kärestan om att det är ABSOLUT NODVÄNDIGT att lägga ut pengar i massor på bilen?
Har nyss lagt in DVD, skärm, nya högtalare, basar, och sänkdämpare, och min bättre hälft var inte så förtjust... :)

Vad ska man göra? Jag ville ju ha grejerna..
Blir väl att bjuda på mat en månad framåt...
Rosor kanske funkar...
:)

"-BMW- Making your privates bigger since 1928"
Han brukar knorra lite. Men det brukar gå bra! ;) När jag tjatat tillräckligt så. =)
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Hoppas på att tjejen fixar en hobby som också kostar pengar!

Men dom fattar ju liksom inte hur man kan slänga ut en massa pengar på däck,fälgar..osv

Köp en häst till henne.......det är dyrt som fan,då kan hon inte säga nått:)

Just real M-power
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Haha..

X:et brukade bli skit sur, innan jag hade nått körkort eller BMW så brukade vi vara i stan och så brukade jag handla lite kläder åt henne och så. Jämt bjuda på mat och sånt. Men sen när jag skaffade mig min första BMW och börja spendera tid med den, köpa fälgar, rengöringsmedel för massa olika saker, ja, listan kan göras lång. Jag hade då inte mycket pengar kvar och då vart det inga kläder för henne eller gulliga överraskningar. Tror ni hon vart glad eller? Nopp. "Det enda du bryr dig om är den där jävla bilen" har man hört många gånger.

Lika bra nu, har ingen tjej alls nu, så då kan man spendera hur mycket pengar som helst på bilen, no questions asked. Hehe.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Mitt ”problem” är omvänt!
Min fru vägrar att åka runt med mindre än 17”-fälgar, rostfria avgaspipor, vita blinkers o.s.v., jag antar att jag är lyckligt lottad! Dessutom brukar hon uppmana mig till rödljusrace, om vi ser något lämpligt offer då vi är ute och cruisar…

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Man är väl mer eller mindre "idiotförklarad" :DDD
Man man har väl ett par bra egenskaper som inte har med bilar att göra också kan jag tänka mig :))

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag får faktiskt full (eller nästan full) förståelse hemma. Tur det, men sen får man ju hålla igen själv när det är handväskor, skor, manikyr etc etc.... :)

För min del är jag gladare att pengarna används på henne än att dom går till nån ridklubb eller dyligt.
Tänk er: "Hej älskling, köpte kromade byglar med M-logga på idag". Eller "beställde 42-tums sadel med lågprofildyna, fick den för 23 tusen. Jag TJÄNADE 10 tusen för det var kampanjpris"
Undrar hur kul man hade tyckt det var?
Det är väl inte så där jättepopulärt direkt. Men hon handlar ju kläder och sånt tjafs för en massa pengar så egentligen kan hon ju inte säga nåt :-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Sambon har vant sig och speciellt sedan vi köpte 530:in som hon kör mest, det är absoulut nödvändigt med 17":are och inredningsdetaljer i aluminium :-).
Dessutom har hon en häst som det köps en massa (onödiga) prylar till så hon kan ju inte gärna säga något.....

/Fredrik
vadå vad dem säger? vet dem om det? hade min vetat hur mycket jag lägger på bilen så hade jag behövt köpa presenter till henne varje dag flera år framåt :-)
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Min f.d surade alltid över mitt val av bil .....Men BMW e bara bäst!!!!
Det är självklart att man skall kunna lägga ut pengar på en bil.
Jag kan inte klaga jag har uppnått min dröm. :)

Soliga hälsningar/ Jasmin
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Man ska bo själv så slipper man bekymra sig :D

///Foppa
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Jasmin: Gillar inställningen,,kanske vi ska slå ihop våra garage :-).

Jag har nog alltid gjort som så många här. Dolt den bistra sanningen med parollen. Det man inte vet lider man inte av!.

Troligtvis är det så att vi män mår lika bra av att inte veta hur mycket pengar som spenderas på skor och handväskor.

Visa användare
879
mageng
528iA -99
Jag tycker de flesta fruntimmer är förvånade över att en bil ska kosta något alls efter inköpet....

Achtung, ein zerstörer! Tauch!
mageng
Har du tittat på Das Boot med tanke på din hälsningsfras:)
Jag är en av de lyckligt lottade som har en fru som inte bryr sig om vad jag köper till bilen eller något annat för den delen.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det är lungt på den fronten! Tjejen är ganska BMW tokig hon oxå så dom dyra köpen är inte så svår motiverade. Så länge hon inte behöver betala något så är det bara o handla =)

Det är ju jag som jobbar ihop pengarna så då är det ju jag som ska göra av med dom oxå! =)

Mvh BJÖRN

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
- Fina fälgar , eller hur älskling!

- Vadå, dom ser ju preis ut som dom gamla...

- öhhh...jaha...

- Vad kostade dom...

- Ähh inte så mycket

- VAD KOSTADE DOM??

- Öhh 12.600:- , men det är BILLIGT ska du veta!
& andra killar lägger ut minst det tredubbla!!

- Du kunde gett pengarna till mig istället...

- jaha..ok....

Så lät det hemma för 2 veckor sedan! ;)
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Det är väl inte populärt precis... men jag får naturligtvis köpa vad jag vill...

Satte hjärtat i halsgropen då jag läste Anders S. inlägg...
Börjar klura lite nu, och det är rätt knepigt att man tycker 10'000 extra på bilen (ej reparationer, utan bara kul grejjer) är väl använda pengar men 10'000 på tex häst som nu Anders tog upp är en ekonomisk katastrof...

mvh Robert Sahlin
hehe, verkar som endel är riktiga toffelhjältar..så länge det är dina egna pengar, och man inte har en massa barn och sånt som självklart ska prioriteras tycker jag inte ens sambo eller liknande har spec mkt att bry sig i... menar.. det är juh trots allt ens egna pengar, och förhoppningsvis så har ens partner ochså en inkomst, och det är juh inte den man spenderar så... får dom väl ta av sin egen ;)

/mvh jocke

Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
"Hej älskling, köpte kromade byglar med M-logga på idag". Eller "beställde 42-tums sadel med lågprofildyna, fick den för 23 tusen. Jag TJÄNADE 10 tusen för det var kampanjpris"

Ja herregud! Då man ser det på detta vis så förstår man kanske att fälgarna för 3 månadshyror kanske inte va så pop..
:)
Hade jag häst skulle jag GARANTERAT ha kromade byglar med M-logga! :) Och kolfiberhästskor... ställbar sportsadel... 1hk+++...
Lite svårt att sänka en häst bara... :)

oj vad det spårar ur ibland! :)

"-BMW- Making your privates bigger since 1928"
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Kan bara ställa mig i: Min Sambo har häst kategorin och alltid ha en bra anledning.. men har man gemensam ekonomi! Vilket är ett krav, för annars har hästen det bättre än jag. Så så oliga är de små liven.. men Sambon vill helst ha en Z3:a eller en E65:a så vad ska jag säga? ge med mig kanske? Hon kanske säljer hästen om hon får en Z3a =) vem vet =) hehe

__
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.