|
|
|
|---|---|
|
hej jag går i tankarna på att köpa en 320 turbo motor. Det jag undrar om en 320 turbo motor kommer att gå grymmare, än min 325 motor? på 320 motorn sitter en garett t-28 snurra med en 9000 ic, bränsle och sånt vet jag inte men jag antar att det e orginal. hur går era 320 motorer som har turbo? är det jobbit att sätta i 320 motorn i min 325? mycket som måste byggas om?? 325 är från -89 och 320 motorn är från -87. /mvh jonas ps. hoppas inte frågorna var för konsiga ds. | |
|
Din första fråga: Givetvis har 320-turbomotorn har potential att gå mycket bättre än en original 325-motor. Din andra fråga: Vet ej, har ingen. Din tredje fråga: Motorn bör passa rent fysisk rakt ner i motorutrymmet, blocken är identiska. Om du får problem bör de vara elektriska. Frågan är ju bara om laddtrycksstyrningen fungerar bra och om bränsle och tändning är anpassat för effektuttaget (och alltså laddtrycket). Det låter inte lovande.. man kan inte få ut mycket mer effekt utan att byta styrsystem på motorn så man får direkt kontroll över bränsle + tändning. Varför inte överladda 325-motorn istället? Ska du ha kvar den för besiktningen eller? /Mattias |
|
|
själv skulle jag snott turbogrejjerna från 320-motorn, satt på 325:an. och sen haft 320-motorn som besiktningsmotor. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
jo jag tänkte sätta turbo på 325 motorn först, men så såg jag den här motorn. då tänkte jag att jag har i 320 motorn och kör med och så helrenoverar jag 325 motorn. och plockar över turbo grejjerna i framtiden. bra ide??? /mvh jonas |
|
|
Låter som en kanonbra idé, då kan du lätt se ifall det finns grejer att förbättra på din setup samtidigt som du inte gör misstag på din M20B25. Bara det är rätt pengar så kör på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.