|
|
|
|---|---|
|
jag skall lägga i en baslåda i min e46a och har en orginal bmw bussines cd ...vad jag har hört så finns det inte lågnivå utgångar på den skall jag då skarva in mig på bak högtalarna och sätta på en omvandlare från högnivå till lågnivå så jag kan koppla in lågnivå i slutsteget eller har jag fel tacksam för hjälp Jonas | |
| Hej, kolla in denna sida...Länk till! | |
Mr Jim |
Jag tänkte precis göra likadant med min. =) Någon som har tips på låda/steg? Är "tuberna" som innehåller både steg o bas något att ha? Har hört att BMW (särskilt med skinnklädsel) är väldigt dämpade så att man behöver lite rejälare doningar i bak, typ en 12' bas eller liknande, stämmer det? |
|
Mr Jim: jag köpte en omvandlare från högnivå till lågnivå (lågnivåomvandlaren kopplade jag in till bak högtalarna)och en mds 12a med färdig låda + ett slutsteg till lådan ..efter lite kopplande så vred jag igång sterion och måste sig att jag blev mycket nöjd ljudet .. orginal högtalarna spelar tillräckligt bra så jag satte bara i en baslåda och det blev som natt och dag på ljudet mycket fylligare ljud Jonas |
|
Mr Jim |
Hur kopplade du då? Högnivå via omvandlare till lågnivå från bakhögtalare? Batteriet sitter väl i bak så strömmen torde bli lätt? Hur kopplade du så steget slår på när man sätter på stereon? Mvh/ Jim Profit Bästa bilvårdsprodukterna: www.hagmans.com |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.