|
|
|
|---|---|
|
Ni som bor i gbg kanske har sett den helsköna "mörkgrå" Z3 2.2roadstern, som brukar stå parkerad vid kungsportsplatsen/grönsakstorget..? Om ni gjort som jag, och kollat in den lite i förbifarten så ser man att den har sjukt snygg interiör. En interiör jag undrar hur man får tag i, och om det bara är M-grejer..?? Jag ska försöka förklara vad jag såg.. 3 små mätare på mittkonsollen, (så som på M) (satt på rad så som värmevreden fast ngt. längre ned mot växelsp.). Konsol och växelspak mm. var i halv matt lättmetall. Likaså var vissa delar av ratten, som var av den typ som ses här.... Länk Om någon förstår vad jag pladrar om skulle jag vara tacksam för svar. Vad kallas dessa delar? Går de/är de lätta att eftermontera på en 2.8 från 98? | |
|
Är inte det interiören från de face-liftade bilarna?? /Caspar |
|
|
var det inte någon här på forumet som tänkte göra en sån grej med M mätrana i en "vanlig" Z3? jag har försökt att leta efter den tråden men lyckades inte. Hur som helst. Eftersom mittkonsolen är av samma mått så är det bara att bytta till M delar. Caspar du som har båda skulle kunna bekräfta det... Det finns olika typer av material som konsolen är gjord av. jag har blåaktig metal, men det finns allt från läder genom trä till borstad alu. kolla med BMW. (eller kanske nån med ETK kan slå upp det?) |
|
|
Z3c: Visst är det samma mått på M och 2,8an fast med lite fler mätare. Jag tror dock att sverik söker den nya interiören som kom lite senare (Masten kan kanske bekräfta om den kom med faceliften eller senare). Ratten syns på Marias gamla Z3 på denna bild Länk. Maria: Du kanske har fler bilder på den gamla pärlan, där mittkonsolen syns (det var väl mattkrom på din interiör??) Sverik: Kan bara hålla med om att den inredningen är grymt snygg!! /Caspar |
|
|
Vad är det för typ av instrument. Det ena är väl en klocka , men de 2 andra? Hans |
|
|
Om ni surfar in på www.bmw.se kollar upp begagnade Z'or hos BMW Solna, så finns det en bild på den interiören i en Sterlinggrå 2,2a -02. Ser inte ut att skilja i mått, bara klockan som kommit till i mitten. xoa: Om det är M'en Du frågar om så är det en oljetempsmätare och en yttertempsmätare förutom klockan. /Caspar |
|
|
Caspar: hade inte M färddator i några utföranden? den ersätter väl yttertemperaturmätaren? En fråga om olje mätaren: går det att eftermontera på en 2.8 ? hur fixar man med givarna i så fall? |
|
|
Hej ! Jag fick leta en stund, men till slut hittade jag ett par interiörbilder på min f.d Länk Länk /Maria ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Tack Maria!!! Jag var på BMW i Solna idag.. Interiören går inte att köpa i efterskott hos dem iallafall.. :-( Z3c: Vet ej, färddator skall inte finnas i M bilar, man blir bara ledsen när man ser 2lit/mil++.. :-) Yttertempmätaren skulle dock gärna vara utan, den visar 5-10 grader för varmt. En batterimätare vore bättre med tanke på stereon... /Caspar |
|
|
Sjukt bra hjälp på detta forumet! Alltid hjälpsamma snabba svar verkligen. Sen skiljer sig svaren ju åt lite i detta fallet. Men vad som är säkert är väl i alla fall att allt skall gå att montera, OM jag kan få tag i grejerna. Vad kallas ratten förresten? Vet ni någon sida med Z-interiör som "specialité"..? |
|
|
sverik: Kollar man i E46 Coupé katalogen så heter ratten bara tre-ekrad läderklädd sportratt (diameter 375mm) Denna ratten är dock mer vanlig med mulitfunktionsknappar i 3(E46) samt 5(E39) serien och då trro jag att den heter tre-ekrad läderklädd multifunktionsratt. Jag vet dock inte om det finns något annat namn för denna ratt. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Jag har den faceliftade modellen, men med M-paket. Min ratt ser precis ut som den som sitter i M3 eller M-roadster/coupé. | |
|
soda: Det är denna ratten du har va? Fast utan knappar?Länk (dålig bild) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| ratten jag söker är den som maria har (hade). | |
| Andersson_CSI: Japp rätt ratt. Utan knappar var det. | |
|
soda: just den som Andersson_CSI visade kallas väl M-ratt i utrustningslistan, eller? det är sån jag har - snart med kromade inlägg på sidan. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
sverik: här har du en bra sida om interiör. fast inga rattar: Länk ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jojo mån det finns om rattar. Klicka på: STEERINGWHEELS , så kommer det en hel hög med olika färger och inlägg irattar. Hans |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.