|
|
|
|---|---|
|
BMW 325 coupe 13800mil Svartskinn,el hissar,eltaklucka,elspeglar, ac-scnitzer paket,färddator,17" fälgar,två nya däck,ögonlock,sänkt,luftfilter,avgass, kan tänka mig ett byte till en kombi pris:55 000 b.v.s.a Har varit och kikat på den.. Omlackerad för två år sedan. Lacken är ok.. dock lite rost höger bak precis mellan kjol och kaross.. ytters lite ytrost. Liten spricka fram i kjol precis under dimmljus.. Liten spricka i glaset på ena sidospegeln.. Bussningar bak måste bytas.. avställd obesiktigad.. dock besikigad för ett år sedan utan anmärkning.. efter det har det bara gått 200mil ungefär.. ingen servicebok från tyskland.. men ´bmw här i umeå har bekräftat miltalet.. Kvitton på många saker som är bytta här i sverige. 2 uppsättningar 17" alu.. däck var väldigt fina.. vinterdäck..motorvärmare..Allt verkar vara i sin ordning. Invändigt finns inget att klaga på.. Vad tror ni? Bara små saker egentligen att anmärka på.. han kunde gå ner till 50k.. //jocke | |
| just ja.. det är en 93'a | |
|
Magstarkt pris med tanke på sakerna som skall åtgärdas samt att servicebok saknas. Spelar ingen roll om BMW bekräftat miltalet - du vet ändå inte om bilen körts 10 000 mil utan att ens bytt motorolja... Jag hade letat vidare! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| Det är ju det som är dilemmat.. ingen servicebok.. men här i sverige har det gjorts mycket på den.. Han hade en pärm med en massa kvitton osv.. spindelleder osv.. han har gjort inspection 2 också.. | |
| Jag själv är livrädd nu för lack kladdade bilar. Har varit och tittat på några som har givit mig konstig magkänlsla om att de inte bara har lackat för att "fräscha" upp bilen. Konstig passform på skärmar och kofångare osv | |
|
Hej! Omlackad för två år sedan men trots det rost... Nej tack! Varför är bilen avställd? /Jonas |
|
| Det var väldigt lite rost.. i övrigt var lacken fin! han har inte kört med den under vintern.. sen har han köpt en volvo kombi.. fru och barn.. hehe | |
|
Hej igen! Jag tycker att det finns för många oklarheter kring bilen. Avställd, brist på servicebok, (tveksam)omlackering. Det finns så otroligt många begagnade E36:or i samma prisklass som inte har dessa brister. MEN (och det är ett stort men) jag har ju inte sett eller kört bilen så det är svårt att bilda sig en korrekt uppfattning. Jag skulle dock satsa på nåt annat bara pga avsaknad av servicebok. /MVH Jonas |
|
| japp... om bilen är kvar imorgon så ska jag fara dit och kolla på den igen.. då tar jag med mig en bekant som är väldigt duktig på bilar och speciellt bmw.. | |
|
jadu.. detta totala hysteri kring s-bok är nåt jag inte förstår... om det finns kvitton på service osv, samt att bilen går bra och är välskött i övrigt, kan väl inte ett litet papper där det står att ägaren inte klarat av att byta olja själv vara avgörande. min bil har full servicebok i stortsett (saknas nån enstaka) fram tills för 1500 mil sedan, men inte köpte jag bilen pga det, nää fasiken bättre råd än att låta bli att köpa bilen pga en avsaknad av s-bok är väl ändå på plats. dessutom är prisläget ett HELT annat här uppe i norr.. en 93a med så lite mil på mätaren (om det nu stämmer) och med den utrustningen och endast lite ytrost som defekter är värd bra mkt mer än 50k. så kolla du på bilen igen, känn efter noga, men tänk att det är konstigt att bussningarna är slut efter 13.800mil,så jag skulle vara skeptisk, hur är slitning på pedaler, knopp och ratt?... motsvarar dom milen?... för min har gått 17.800mil och är tigt som en grodrumpa i bussningar osv... som sagt, bilda din egen uppfattning, men låt det inte stå och falla med s-bok, är så less på hysterin kring detta... det viktigaste är att du är nöjd, inte att nån betalat dyrt för att byta olja, kvitton osv på det som är bytt är minst lika bra tycker jag. /mvh jocke |
|
|
JApp..ska fara och kolla på den igen vid 17:30.. Tar med mig en som är lite säkrare än mig på bilar.. Killen har papper från lindholms bmw där domhar fått papper från tyskland med milställningen vid varje service.. så miltalet stämmer. Där ser man att den har varit inne på service varje år som den var i tyskland.. så man kan ju klara sig utan s-bok.. men det hade varit trevligt ändå med en sådan.. Nä..vi får väl se vad min kompanjon tycker om bilen :-) |
|
|
Hej igen! Viist kan det låta hysteriskt med allt snack om servicebok hit och dit MEN det är betydligt lättare att sälja bilen om man har en. Således skall inköpspriset justeras vid brist på bok. Nu har du ju kollat bilens tidigare historik i Tyskland vilket är mer att lita på än det som skulle stått i en servicebok (som ju ofta förfalskas). Kan du inte få ett utdrag på dessa uppgifter? Det borde räcka mer än väl vid en framtida försäljning. MVH Jonas |
|
|
Det borde ju gå att fixa fram lite mer uppgifter.. Kom just hem. har varit och kollat på bilen en gång till.. min kompis som jag hade med mig som är väldigt klunnig på bilar tyckte den var väldigt fin. Han tyckte motor+växellåda var väldigt fin.. Han var förvånad över i vilket bra skick motorn var i. Det lilla ytrost som fanns tyckte han var ingenting att färsta nån större vikt vid.. för han tyckte att lacken i övrig var perfekt.. Det han anmärkte var lite rost på bakre ljuddämpare.. nått som han trodde skulle behövas bytas om 2 år kanske och att det var ett litet hål i .. sen bussningarna bak naturligtvis. Annars tyckte han att den var helt OK. Så jag ska fundera nån timme till.. blir det affär imorgon så lägger jag upp lite bilder på den... //jocke |
|
|
går hellre på "känsla" än på serviceböcker o mätarställningar... känns det rätt så köp. Min åsikt! |
|
|
Jag håller med Jocke till 100%.... Bmw no#1 |
|
|
JAg tycker det låter jättebra. Jobbigt att ha en bil utan ac dock. Relativt ovanligt på de där modellerna vid de åren tycker jag. Jag tror att det är mer eller mindre omöjligt att hitta en så gammal e36 som är helt rostfri. Min egen kommer från italien...vilket förklarar avsaknaden på rost. Lycka till /Daniel |
|
|
Vilka bussningar bak är det som e kassa? Är det övre stötdämparfästet så är det ett mycket vanligt problem på E36. Inte dyrt eller svårt att byta själv heller. Bussningen kostar ca. 200:- och det tar ett par 3 timmar. När gjordes Inspek 2? Längesen? Om det inte var det så tycker man ju att bussningarna bak borde bytts då... lycka till "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.