AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
490

Hastighetsmätar strul

Hade problem med min generator nyss, den la av.. diodbryggan var paj bla annat. Fick ladda batteriet och köra ca 1 mil med död generator. Under dom sista 150 metrarna började hastighetsmätaren rycka.. Visade 50, sen ned mot 0 och ett ryck upp till 50 igen och så slappna av mot 0.. sen dog den och låg orörlig kvar på nollan. Trippmätaren hade också stannat. Alla andra instrument i kombin fungerar bara att hastighetsmätaren inte flyttar sig och lika så trippmätaren. Lyser och så men räknar inte! Någon som kan hjälpa mig med vad detta kan bero på, Har bytt generator nu och det är lika dött på speedometern :P

/ Anders som just nu är YTTERST handikappad på grund av bilbrist..!
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Kan det vara så att din kontakt i bakaxeln vissnade..det är ett vanligt fel det blir ärg och sladdarna går av i den..sitter mitt i klumpen bak
Är det något man kommer åt att fixxa själv eller sitter sladdarna dolda inne i axeln på något olustigt sätt? Samma sak med kontakten ? Hade varit skönt om man bara kunde hiva upp bilen och kolla dem!
Tack Anders
Ingen mer som har några uppslag på vad det kan vara?
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Kontakten sitter på utsidan på klumpen bakåt dra isär kontakten och kolla hur det ser ut
Var lönlöst att dra ur kontakten.. sladden var av precis innan kontakten! Det var nog fan ett av dom extremt dummaste ställena jag sett en kontakt placerad på med fritt liggande så pass tunna kopparkablar!! Blah inte konstigt dom går av..!! Så någon som då vet vad det kostar att åtgärda? Kabeln går till en Kontakt under baksätet tillsammans med andra som antagligen går vidare till Siemens boxen. Frågan är om man kan byta endast dom 2 kablarna eller ifall man måste byta alla från kontakten i baksätet och under bilen?? Någon som har erfarenhet??
gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det finns en liten renoveringssats till kontakten att köpa på BMW
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.