|
|
|
|---|---|
|
Farsan skulle backa undan min bil idag och ett av spännhjulen som remmen fram på motorn går runt ville inte följa med. Det låg kvar på backen under bilen.. Jag kan inte mycket alls om motorer men jag vet väl så mycket att det inte är så värst bra om något sånt händer.. Det har skrammlat på sista tiden från motorn i ca. 2sek när jag startat bilen och har sökt här på forumet och trott att det var vanos-packningar å startmotorn etc. som det var fel på. Nu när spännhjulet är borta så skramlar det ingenting! Så jag har ju hittat felet iaf. Höll på få nåt fel när farsan skulle starta bilen efteråt men det gick ju. Och motorn låter friskare än innan så.. Är det mycket jobb att byta spännhjul? Dyrt? Men hur kan nåt sånt här hända? Någon som varit med om det förut?? | |
| Oj oj oj | |
| Ja.. Har hänt mig, då var det inte bara spännrullen som hade försvunnit utan hela anordningen där den satt fast i, i solit järn var borta!! Oljefilter kåpan hette delen som skulle byts ut, den skulle tydligen kosta 2500 på bmw, men hitta en begagnad för en tusenlapp sen så var det spännrullen och en del skruvande. Om ingenting förutom spännrullen är trasigt så bör det inte kosta mycket att reparera. Några hundringar. Men kör inte med bilen, då kommer den överhetta och risk för topplocks packningen ska gå ökar då. | |
| För mig är det bara själva spännrullen som lossnat. "Bulten" den sitter fast på är kvar och remmen är väldigt bra spänd ändå faktiskt. Det bör väl bara vara att sätta fast en ny spännrulle men jag vet inte hur bökigt/dyrt det är riktigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.