|
|
|
|---|---|
| Efter att ha kopplat in en msd box och sputat i lite mera soppa så packade en kolv ihop på biturbo m10an gick bra på slutet spann på fint ända på treans växel med 0.9 i ladd. Men som sagt nya kolvar lär i vilka kan jag använda? Dalhems har ju ett set för 2500 vilken av komphöjdena ska man ha jag har ingen kolv att mäta på just nu. Fins det andra kolvar man kan ta från tex en bmw?? Tacksam för snabba svar vill ut ch åka igen.. | |
| jag åker 633-kolvar, helt orörda ger de i min 2-litersmotor 7.4:1 och jag har laddat 1.7bar utan haveri än... har btw 6st nya liggandes i 0.5 öd... | |
| ok om dem är öd 0,5 är dem 89,5? orkar inte borra blocket nämligen. då kanske m30 3liters passar?? eller 3,5l det är ju bara slaget som skiljer har jag för mig.. | |
|
det är 89.5 ja, alternativet är isf orginal 633-kolvar, men svårt att hitta såna... tror 3-liters har fel slag så komphöjden blir fel! |
|
| 733 passar.. Vad kostade kolvarna nya?? | |
| köpte när motor nord sålde ut sitt lager med gamla grejer, antar att ordinarie pris inte är billigt alls.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.