AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
550

flytt till frankfurt hur göra när jag kommer hem igen?

Hej
Jag flyttar snart till frankfurt och blir skriven i landet...
Jag undrar hur jag skall gå till väga då jag flyttar tillbaka till Sverige...om jag har en tyskreggad bil (skriven på mig) och skall ta upp den till sverige och regga den där? Kan jag köra upp bilen med min tyska helförsäkring eller måste man göra som "vanligt" alltså alla procedurer som ingår när man som svensk åker till tyskland för att importera en bil?

mvh
Peter
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Hur man gör vet jag inte, men jag skulle absolut ta med mig bilen hem!

Mvh Abbe

Länk
En kusin till mig bodde tidigare i Tyskland. Han flytta till SE och han avregistrerade sin bil i Tyskland i samband me flytten. Han köpte då en 30-dagars trafikförsäkring (export) och körde upp till SE. Där kunde han i lugn o ro regga in bilen efter att han kontaktat skattemyndigheten o mantalsskrivit sig här. Om du ej är skriven i SE blir det ju svårt att regga in bilen här. Funkar dock om du står skriven som "utvandrad" och har en c/o-adress i SE. Då kan du alltså köra upp bilen tyskreggad o sedan när bilen reggats in här så begär du bara ett papper från vv och postar detta till zulassungsstellet där du tidigare gjort dina business. Då kan de avregga bilen i tyskland åt dig utan att du behöver visa upp bilen.

mvh
Hej

Ok

vad fint..då är det bara o blåsa upp till sverige o sen göra som du sa "Rolex"

mv
Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.