|
|
|
|---|---|
|
Min kupe fläckt går bara på läge 4 bilen är en E 34 93 tds har någon erfarenheter om fläckt eller reglage byte. /M | |
|
Jag hade exakt samma fel som du... För att underlätta åtkomligheten så kan du först skruva bort underdelen under instrumenten på förarplatsen (ett par tre skruvar). Sedan så har du strax ovanför gaspedalen till höger bakom en liten del av golvmattan (uppe på sidan av konsollen) som är fäst med bara en skruv. Skruva bort denna lilla del och där bakom sitter det ett fläktmotstånd (fyrkantigt ca 4-5 cm i diameter)instucket i fläkttrumman (för kylningen). Dra ut den genom att snäppa loss plastlåsningarna med hjälp av en skruvmejsel och samtidigt dra ut hela motståndet. Sedan så tar du och löder (med tenn)om de två nitarna. Det är bara att löda runt och ner på plåten så att man är säker på att det blir ordentlig kontakt. När jag först bara lödde runt själva nitarna så funkade det inte, men när jag sedan lödde extra mycket och ner på plåten så att det blev ordentlig kontakt, då fungerade det... För säkerhets skull så lödde jag om alla små kontakter på motståndet, men det behövs säkert inte. Sedan så är det bara att prova om det funkar, och gör det inte det så får du bara löda lite extra och prova igen. Lycka till! Mvh Jögge |
|
| Min fläkt går på alla lägen, utom 4, den har samma hastighet som läge 3! Någon som vet vad som felar? | |
|
Det kan vara själva kontakten till fläkthastigheten som felar. Det ser lite olika ut, beroende på om du har "lilla" eller "stora" klimatanläggningen. Här ser du hur det ser ut: Länk Det är alltså nr 5 på denna som kan fela. Värt att kolla upp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.