|
|
|
|---|---|
|
Bor i tyskland sedan 1 år.. å har alltid velat köpa en M3:a så nu fick jag äntligen råd att köpa en.. är bara 20 år gammal.. köpte den av en privatperson.. väldigt trevlig å hjälpsam hittade den på www.autoscout24.de betalade 11000 Euro för bilen ungefär 100 000kr den går väldigt fint i motorn å e i bra skick både utvändigt å invändigt BMW M3 coupe 3.2l årsmodell 96 15 800 mil, full servad på BMW (ny sachs vanos) kontrollerat miltal på BMW santorin blå sportstolar svart/blått skinn Stora färddatorn Digitala Kliman Elhissar Elspeglar Stolsvärme Fjärrstyrt Centrallås med Larm Startspärr Mittarmstöd Raid Silverpil 32 airbag sportratt Kerscher front lackade lister vita blinkers bilen utan M3 emblem från fabrik M3 kontur 17" fälgar eisenmann sportavgas V-Max borttagen | |
|
Ett bra pris låter det som, kap vet jag inte. Om man ska motivera priset: -Relativt många mil -Kerscher front ?? -Ny ratt, ej original? Är den krockad? |
|
|
Håller med Anders S, priset verkar ju rätt, helt klart. Skulle förvåna mig kraftigt om du inte får tillbaka pengar när du säljer den. Är bilen i det skick som du säger så ska du vara nöjd. Det är ju knappast en dålig affär. MVH / Jacob |
|
| Låter ju minst 30-40.000:- billigare än motsvarande bil i Sverige, så ja, du har nog gjort ett klipp! :-) | |
|
mosse: Det är trots allt ganska stor skillnad att köpa en E36 M3 i Sverige än i Tyskland. Personligen så är jag tveksam till dom flesta tysksålda bilar vad gäller milantalet. Bilarna har ofta haft många ägare att risken att någon av dom skruvat mätaren är stor. Sen får man ju inte glömma att bilen fortfarande finns i Tyskland och inte är reggad i Sverige, vilket jag anser skulle öka värdet om den var. MVH / Jacob |
|
|
Många mil....? 15800 är ju inte mycket om det stämmer. Då måste min vara redo för graven då... Låter som ett bra köp tycker jag! Ny vanos är ju inte fel heller. M.V.H. |
|
|
Jacob: Spelar väl ingen roll om den inte är reggad i sverige om man ändå bor i tyskland? Att de flesta tyska bilarna har tveksammätarställning och har många ägare är ungefär lika sant som att varannan e46 M3 har sprängd motor! Givetvis beror det på var du köper bilen, vimpelsäljande firmor som drivs av tveksamma personer eller en auktoriserad handlare? Sen ska vi inte glömma att priset snabb rasar på gamla prestanda bilar i tyskland. Det ihop med en tveksam? färg och relativt högt miltal gör att priset ligger 20-40.000 under svenskpris (de flesta M3 or som säljs för just 20-40.000 mer är importer). Vad jag förstår har bilen använts av något tuningbolag som demobil tidigare (läst i någon annan tråd av)? Om det är ett kap är omöjligt att säga utan att syna bilen, men billigt är det. |
|
|
acey: Anledning till att jag kommenterade att den skulle stå i ett annat pris om den vore i Sverige var p.g.a. att mosse gjorde en jämförelse på priserna i Sverige och i Tyskland. Bilen befinner sig i Tyskland och är därför billigare. I Sverige är vi vana vid priser som kan skilja sig lite från Tyskland, vi är ju trots allt, överlag, lite dyrare här. I vilket fall som helst så är det större risk att milantalet inte stämmer på bilar från Tyskland. Svenskarna tror jag har mer moral vad gäller den saken även om det är relativt lätt att backa sin mätare även i Sverige (om man nu är så dum). Att det dessutom inte är olagligt i Tyskland att genomföra dessa åtgärder gör ju inte saken bättre. Om köparen till denna M3:a har gjort ett klipp eller ej vill jag egentligen ha osagt. Som sagt, svårt att avgöra då man inte har sett bilen, varken live eller på kort. MVH / Jacob |
|
|
Jacob: Faktum är att tyskland har strängare lagar angående skruvade mätare. Ljuger du så är straffen betydligt hårdare än i sverige. Skruvandet är inte olagligt däremot är det olagligt att ljuga om det. Vimpelhandlarna ljuger sällan om att bilen är skruvad. Hade tid att döda i hamburg för något år sen och kollade på lite bilar på frågan om den här bilen verkligen bara rullat 10.000 mil så blev svaret "jag vet inte, förmodligen inte". Att fifflare i tyskland skulle ha mindre moral än svenska fifflare tror jag inte. Tror inte heller att medeltysken skulle ha sämre moral än medelsvensken. Tvärtom så är väl svenskarna oftast mer dumsnåla? Hur som helst så kan vi enas om att det är svårt att konstatera om bilen är ett klipp eller ej utan att se den. Däremot verkar miltalet vara varifierat av BMW. |
|
|
men om den här bilen behöver vi inte diskutera om mätaren är justerad.. för jag åkte till bmw verkstad å bad dom kolla i databoxen å det stämde bra.. plus att det va en original servicebok som medföljde.. bilen gick de 2 första åren som demo promotion bil för wiesmann tuning sen har den haft 2 olika ägare efter d. ägaren innan mig köpte bilen av bmw återförsäljare bilen är inte krockad.. men han hade en lätt parkerings skada i fronten.. det va därför han satte på kerscher fronten. tycker själv den är snyggare än M3s original front..(smaksak iofs) inga som helst tecken på annat.. bilen drar inte snett, hjulinställningen är bra, om man kollar mellanrummet i dörrkanter och vid huven så är allting jämt å fint.. |
|
|
glömde å säga att han begärde 130 000kr för den.. med stereo å extra alu-fälgar.. men jag tog bort det å prutade duktigt.. plus han hade förlorat sitt körkort.. stackaren.. vet själv hur d känns.. gick utan körkort en månad förra sommaren å d räckte.. blev tagen 2ggr för fortförning på 2 veckor.. tur att man bor i tyskland nu=) då hade jag en Audi 80 Coupe 170hk med 18" fälgar stående i garaget |
|
bmw320cab |
men om den här bilen behöver vi inte diskutera om mätaren är justerad.. för jag åkte till bmw verkstad å bad dom kolla i databoxen å det stämde bra.. plus att det va en original servicebok som medföljde.. Det går ej att se på en E36... tyvärr kan du inte vara garanterad att du blivit lurad.. Men måste säga att det var ett KANON köp.... As snygg färg/inredning. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.