|
|
|
|---|---|
haimaul |
Jeremys motvilja mot allt som har med Tyskland att göra är ju välkänd, men här har han verkligen vaknat på fel sida: Ralf is paid £7m a year by the BMW Williams team and I cannot remember seeing him overtake anyone, ever. He just cruises around at the back, getting in everyone’s way until he has a Reginald Molehusband accident. He pulls into the pits when there’s nothing wrong with his car. He brakes far too early for corners. And he has a face you’d never tire of punching. The only thing in F1 that’s uglier is that walrus-toothed car he drives. It makes my blood fizz that there’s a brilliant young guy called Anthony Davidson trying desperately to get a drive in Formula One. But he can’t get one because that sour-faced ape is in the way. Citatet kommer från The Times test av 645 Ci cabriolet: Länk |
|
Engelsmän...finns det några som håller mer på det egna landet? Såg Top Gear när de listade 100 bästa bilarna genom tiderna och det var en jävla massa engelskt skit med! Kör på vänster sida gör de med... BMW - När du älskar att köra! |
|
|
Jag älskar Clarksons journalistik/humor, men uttalandet Haimaul citerar är verkligen lite väl magstarkt, och inte speciellt lustigt. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Håller med Kalle om just detta uttalandet men generellt sett ska man inte ta Clarkson på allvar, då blir man irriterad varje gång. Bättre då att inse att han bara är ute efter att jävlas med diverse märkesfanatiker och ta det för va det är, EN persons åsikter som överdrivs rejält för att skapa debatt. O vem kan säga att han misslyckas ? :-) Själv tycker jag att hans tester är rätt så underhållande. |
|
|
Ralf kanske inte förtjänar riktigt så mycket kritik men annars jag håller med om Anthony Davidson! /RS2 |
|
| Anthony Davidson i en Williams tror jag inte på. Men känns lite tråkigt att det finns payförare som pantano och klien som håller Davidson utanför, även om han har en del att bevisa. Att köra en experiment BAR snabbt på fredagar är ingen konst (kolla tom Wirdheim kunde vara 6a senast!). | |
|
Vad Jeremy menade var nog att Anthony slås med Ralf om en plats i ett annat stall inför nästa säsong. Jag är inte så säker på att Ralf kommer att få någon plats i något av de stora stallen nästa år. Det är inte bara JPMs fel att det inte fungerar i BMW Williams idag... Senaste ryktet är att BMW Williams kommer att avsluta säsongen med Webber plus en annan förare så kanske Björn W kommer att få sin chans ganska snart. /RS2 |
|
|
Jeremy Clarkson är endryg extrem-anglofil! Endast brittiska motorjournalister kan på fullt allvar påstå att TVR bygger världens bästa bilar... :) (I och för sig roligare än de svenska som älskar Volvo...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.


