AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
694

Kromringar runt mätarna Köpa/Montera från Sanituning

ga
38
garpenrud
BMW F31 330d Msport
Tjena! Jag sitter här och väntar på min pärla som är på ingång.. en 325 Touring -05 med M-Sport 18tum, Komfort, Tonade rutor, å lite mer smått å gått.... men jag stör mig nått fruktansvärt på att det inte gick att beställa med dom kromade ringarna runt mätartavlorna, det ingick i Lifestyle paketet men gick inte att köpa löst. Nu har jag sökt runt lite här på detta utomordentliga forum och hittat en sida som heter sanituning som har sånna där ringar för 45 euro.. billigt. Nu är min fråga: Någon som har erfarnhet av att köpa därifrån? Frakt? Tid? Jag kan tyvärr ingen tyska så det är lite lurigt... Sen nästa fråga, är det bökigt att montera? Känner inte för att sabba nått på en helt ny bil..

Tacksam för svar

Mvh Henrik
är det som på alla andra bilar det monteras i efterhand på är det busenkelt,du klämmer dom helt enkelt på befintliga kanter med lite limm eller linknande, kanske dubbelhäftande beror nog på bilen det ska till, men som sagt, ingen större operation..

om inte annat, borde väl ringarna gå att köpa som reservdelar hos bmw tycker man?.. ;)

/mvh jocke

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Någon stackare här på forumet använde superlim, med följd att ångorna från dessa gjorde plastglaset framför instrumenten matt.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ja.. ska man ha superlim kanske man ska vänta tills det härdat helt innan man monterar tillbaka glaset.

annars funkar nog vanligt lim alldeles utmärkt, är juh ingen direkt belastning på dessa grejjer ;)

/mvh jocke

ga
38
garpenrud
BMW F31 330d Msport
Tack för svaret Jokko... det var så att BMW kunde bara erbjuda hela kombiinstrumentet med ringar.. kosta 4000:-
Ja hittade såna här på powerbörsen för 400:-
Rätt bra pris :)

///Schumi
Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
limpistol lär väl duga =)

föressten är sanituning helt ok att köpa från vet dock inget om kvaliten på ringarna...men för mig var det då inte några problem köpte angeleyes därifrån för ca 1,5 år sedan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.