|
|
|
|---|---|
|
Man ska väl kunna stänga av airbagen på passargerar sidan?? Ja har letet lite "då o då" men ja har aldrig hittat nåt. Eller man kanske inte kan stänga av den :( ///Schumi | |
| Du kan inte stänga av den själv med någon knapp om det är det du menar? Däremot går den att koppla bort men då blir det en permanent lösning! | |
|
Det skall nog gå att "stänga av" den, frågan är nog om man kan göra det själv. Vet att BMW gör det för ca 800kr. mvh Larsa |
|
| peca hann visst före! :) | |
|
Nerstängning av passagerar airbagens funktion kan bara göras genom Bmws DIS eller motsvarande kommunikationsgränsnitt. De finns inget sätt att göra det på "egen hand" Länk |
|
| VAd händer om man plockar bort den...? | |
|
Om du plockar bort krutladdningen manuellt så kommer kontroll lampan för airbag tändas och som jag förstått det är hela airbag systemet ur funktion då. Man skall vara VÄLDIGT noga med att plocka bort matningen från batteriet när man meckar med airbagsystemet. Länk |
|
|
Larsa10: 800kr på BMW måste ha varit ett kompispris. Förenade Bil i Malmö skulle ha 5000kr för att koppla ur passagerarbagen på min svågers 320iT -01. Egentligen tycker jag detta är hutlöst, ffa när många seriösa märkesverkstäder gör det på goodwill. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Fan va skjukt egentligen att man inte bara kan "stänga" av den. Har sett på audi o många andra märken där man kan stänga av den bara..men men vi fortsätter väl o kör BMW för de :) ///Schumi |
|
|
Hej, eftersom tillökning väntas i familjen så undrar jag hur man gör med airbagen som sitter i dörren (passagerar sidan) då man installerar en barnstol? (528 fr 98) Måste denna också avaktiveras? |
|
| Om man ska ha bilbarnstol i framsätet så skulle iaf jag inte nöja mig med att kopplar ur Airbagen. Jag skulle vilja ta bort den fysiskt också så att den inte "sprängs" ut vid en krock. Samma sak gäller Airbag i dörren. | |
| När det gäller airbag på passagerarsida,så ska man också byta ut bältet höger fram (gäller alla E39 och e46) priset som någon har fått på Förenade Bil i Malmö(5000:-) avser deakitvering,demont av krutladdning och förvaring. | |
| Hej igen jag glömde att säga till om sidoairbagen,den utgör ingen fara för barn som sitter i barnstol pga att den är så liten | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.