|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en kromad antenn till min e36 cab. En elektrisk sådan med motor som gör att antennen går upp och ner (antar att alla andra med cab har likadan). Nu är det så att jag har haft problem med att antennen inte hissats upp och ner automatiskt (varför vet jag inte) och den gav för en tid sedan upp helt. Var inne på BMW idag och hörde vad en ny skulle kosta och det verkar som om hela motorn måste bytas ut vilket gjorde att man hamnar på en ganska hög siffra. Jag har då funderat på att köpa en icke elektisk antenn som inte går upp och ner utan alltid är uppe, är detta något ni tycker ser snyggt ut på en e36:a? Vidare så har jag då också en fråga om e46:ans antenn. Har för mig att jag sett svarta (ej kromade mao) sådana som inte är elektriska, stämmer detta? Om ja, kan det i så fall vara snyggt att ha en sådan antenn på en e36:a? Alla råd tas tacksamt emot, kan dock säga att antennen jag har nu inte går att laga, den sitter fast något fruktansvärt. Mvh Erik Länk | |
|
Jag har inte elhissantenn på in cabrio (-94). Jag har orginal fast och halvkort antenn, gissningsvis 50 cm och svart och sitter höger bak. Så här ser det ut på min bil: Länk Boss bilbus på TV pratade om att smörja sin antenn för ett tag sedan men gissar att det är för sent nu. Min antenn har jag haft sänder en gång, vred fast den för hårt så fästet pajjade och detr var inte billiga delar även till den fasta antennen. jag fick byta hela natennförstärkaren som fästet sitter i. Jag kollade på elantenn men valde inte detta, dels dyrt och dels för lång antenn för min smak och dels gillar jag bättre en svart antenn än en kromad. Ha det bra! /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
Dte var precis en sådan jag var ute efter. Är den köpt original eller?, om inte var får man tag på, såg att mekonomen har för 142:-, är detta schyssta grejer? Ja smörja är tyvärr för sent nu =( Länk |
|
|
oj såg att det stod original nu, mitt fel Länk |
|
|
När det står BMWorginal är det helt andra prislappar. Tror jag betalde knappt en tusenlapp för sprötet och förstärkaren. Hoppas man får bra kvalite när det kostar därefter. /Patrik /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
325cabrio: Ny fråga: antenen på din bil e mer eller mindre exakt en sådan jag är ute efter. Var har du köpt den? Länk |
|
|
Hos min lokala BMWhandlare dvs Rudvi bil i Karlskrona och den är som sagt en BMW orginal-reservdel. Den förra som pajade var en likadan som den jag köpte och som du ser på bilden på länken. /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.