|
|
|
|---|---|
| Jag har fått läckage mellan spolarpumpen och behållaren för intensivrengörningen på min e39:a. Har försökt täta det med silikon utan bra resultat. Någon som vet något annat, bättre sätt eller något annat tätningsmedel som funkar bättre? | |
|
Vet inte hur det ser ut på E39 men på min så sitter det en gummitätning mellan olika prylar och behållaren. Köp en ny på BMW. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har bytt min gummitätning där pumpen sitter efter irriterande läckage, hittade någon som passade på hyllan, kostar annars 8 kr hos BMW, Sedan har jag vanlig spolarvätska som reserv i behållaren den är inte lika aggeresiv mot gummi som den "outspädda" intensivvätskan. Har nästan aldrig använt intesivspolning enbart när det tagit slut i stora behållernen bvid något tillfälle. ///MVH Hasso Länk |
| Tack för svaren! Jag använder heller aldrig intensivspolningen, det är bara att det är så irreterande när man vet att något är trasigt =) | |
|
Kolla här ---> Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
stefannorr |
Men intnsivspolningen går väl igång av sig själv vid vart 3 tryck på spolningen? så man får köra 2 högst,min intensivspolning spolar huven och inget annat,har inte idas kollat justeringen ännu,men lär ju va rätt fel,funderar på o koppla ur den för de gick väl hasso= |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.