AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.346

Läckage mellan spolarpump och behållare

po
77
pojken
525i Touring e61 -04
Jag har fått läckage mellan spolarpumpen och behållaren för intensivrengörningen på min e39:a. Har försökt täta det med silikon utan bra resultat. Någon som vet något annat, bättre sätt eller något annat tätningsmedel som funkar bättre?
Vet inte hur det ser ut på E39 men på min så sitter det en gummitätning mellan olika prylar och behållaren.
Köp en ny på BMW.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag har bytt min gummitätning där pumpen sitter efter irriterande läckage, hittade någon som passade på hyllan, kostar annars 8 kr hos BMW, Sedan har jag vanlig spolarvätska som reserv i behållaren den är inte lika aggeresiv mot gummi som den "outspädda" intensivvätskan.
Har nästan aldrig använt intesivspolning enbart när det tagit slut i stora behållernen bvid något tillfälle.

///MVH Hasso
Länk
po
77
pojken
525i Touring e61 -04
Tack för svaren! Jag använder heller aldrig intensivspolningen, det är bara att det är så irreterande när man vet att något är trasigt =)
Kolla här ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
stefannorr
Men intnsivspolningen går väl igång av sig själv vid vart 3 tryck på spolningen? så man får köra 2 högst,min intensivspolning spolar huven och inget annat,har inte idas kollat justeringen ännu,men lär ju va rätt fel,funderar på o koppla ur den för de gick väl hasso=
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.