|
|
|
|---|---|
|
Mätte upp mina kablar för att se att de funkade. Kom fram till att bentleys 750-bok inte hade riktig koll på hur de skulle sitta på fördelarlocken!? höger sida (uppifrån och ner): 1, 5, 3, in, 6, 2, 4 Vänster: 7, 11, 9, in, 12, 8, 10 Det stämmer, eller? Angående mina HC-problem: När jag sedan startade bilen (spolarburken borta) så såg jag lite rök från höger sida om motorn. Lyckades inte känna var det läckte.....lyckades bara bränna mig. Mvh Pasi | |
Paap Reeder |
Hej Pasi! Kör du med original BMW-lock eller lock köpta på Bosch så har du inpräglade cylnummer i locket. (Använder du pirat får du skylla dig själv ... he, he och prova dig fram. Du har 12 upphöjt till 3 kombinationer. Förlåt Pasi dåligt skämt. Jag gör 10 armhävningar som straff) Seriöst skall kablarna sitta i samma ordning på båda locken. "Den ena uppifrån å ner och den andra nerifrån och upp." Vill du kan jag hämta ett lock och ta ett digishot. Samma tändföljd som på en M30 om du har ett sådant lock liggande. MVH /// Paap R |
|
Dessutom skrev jag ner min tändföljd (som kablarna sitter nu) från fel lapp, p g a morgontrötthet...så 10 armhävningar för mig med! Och den riktiga lappen har jag hemma (är på jobbet nu). Skall leta upp den när jag kommer hem. Det ser inte ljust ut, först bränner man sig sedan får man göra armhävningar..... //;-( Hehe |
|
|
Hej, Paap! Nu har jag hittat rätt lapp. Höger: 2,4,6,3,1,5 Vänster: 11,7,9,12,10,8 Har du vägarna förbi din motorhuv så kanske du skulle kunna kolla så att det stämmer....fast jag tror att det gör det. Vad är det för tätning mellan grenrör och främre rör? Någon som vet vad den kostar? Mvh Pasi |
|
Paap Reeder |
Hej Pasi! Det skall vara samma "ordning" på båda sidorna fast som sagt upp-ner och ner-upp. Kan inte kolla just nu ty skall precis starta på resa. Dessa packningar är viktiga för läcker det där blir det fel från lambdorna. Det är 4 st och kostar ca 65:-/st. Kolla så ytorna är rena och fina. Brukar blir rost där av ngn anledning med läckage av syreatomer till lambdan som ökar på bränsleblandningen...... o s v. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.