AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.287

Fahrzeugbriefet är borta - HJÄLP!

Köpte en bil i Tyskland o flyttade sedan till en ny lägenhet. I flytten försvann fahrzeugbriefet. Bilen är bara en Opel Corsa -94(köpt för 1.200eur) men nu kan jag ej besiktiga den! Jag vet inte vad jag ska göra för o få tag på ett ersättnings-brief! Jag har inte kvar telnumret till den gamla ägaren heller.
Nu står bilen bara i ett garage o väntar på vad som ska ske...
Det handlare ju inte om en dyr bil men ändå...

NN SOM KAN TIPSA MIG OM VA JAG SKA GÖRA???
ÄR DESPERAT!!!

mvh
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Min erfarenhet är att om briefet är borta så är det borta. Det går inte att få ut ett nytt original om bilen är exporterad från Tyskland.

Jag säger inte att det garanterat är så, men jag vet att andra hamnat i samma knipa...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Scheckheft
Hej
För det först kontaktar du Zulassungsstelle i den staden där du köpte bilen. Du förklarar ditt ärende. Ange chassinummer.Har du tur finns uppgifterna kvar i databasen. Tfnnumret till Zulassungsstelle hittar du på nätet. Sök på Zulassungsstelle + ortens namn.
För att få ett nytt brev gäller följande rent allmänt: du måste ha giltig pass + en skriftlig förklaring att du har tappat brevet. Kan du inte komma personligen krävs en fullmakt.

Lycka till

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
Jesperado / Scheckheft:
Tack för infon!
Eftersom jag aldrig avreggade bilen tror jag att jag har en större chans att lösa ett ersättningsbrief. Jag köpte en plats på en trailer så jag besökte aldrig zulassungsstellet. Därför var ej fahrzeugbriefet "klippt i kanten". Tror ni att jag behöver visa upp bilen i Tyskland för o få ut ett nytt brief?? Eller räcker det att jag åker ner o visar upp mig personligen?? Eller kanske räcker det o telefonera o sen få det hemskickat???

mvh
Scheckheft
Hej
Visa upp bilen i Tyskland/visa upp sig: svårt att säga på förhand. Ring först och förklara ditt ärende. De komer nog att ge dig instruktioner hur du ska göra.

Mvh
Scheckheft/bmwe38.info
___
Länk
tack för infon ! mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.