|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte idag att cambervinkeln har gjorrt så att mönstret är helt borta 2 cm in på ena bakhjulet. Jag bara undrar hur länge man kan åka på det innan det smäller? Jag håller inte på och sladdar eller något sådant. Blev lite orolig när jag såg det. Någon som vet om det är dags att byta eller törs man köra säsongen ut? mvh | |
|
Förutsatt att det inte rör sig om de mittre 75%:en av slitbanan spelar inte mönsterdjupet någon roll, bara cordväven inte tittar fram. Är det bara slitet precis på insidan med bra mönster på resten av däcket kan det vara all idé att byta plats på bakdäcken (skifta så att utsida på ena sidan blir insida på andra sidan alltså), så kan de gå rätt länge till... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ok, tack för svaret! Är lite nojjig speciellt när man vet att man ska ut o åka motorväg en längre bit. Det är blankslitet 1,5-2 cm på insidan. Ingen cordväv ännu. Men jag ska skifta fram mot bak nu. Så håller det säsongen ut. |
|
| skifta bak-bak måste man ju flytta däcken från fälgarna. Det får bli under vintersäsonen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.