|
|
|
|---|---|
|
Jo de är så att mina torkare har spårat ur,är bara de högsta läget som fungerar + att spolarna går igång lite när dom vill. Har 2 olika torkarreläer..den ena sätter i gång spolningen så fort man slår på täningen och den andra lite då å då när man har högsta läget på...har även kollat om de är glapp i nån kabel lr så,men icke...nån som vet va de kan va för fel? De andra saken är att de blivit en lite spricka i avgasröret precis efter katten så de låter rätt "bondigt" och de är ju inte så kul att köpa nytt rör för de lilla,så va är de bästa att laga med förutom att svetsa? | |
|
För många år sen hade jag en 325 e30 där vindrutetorkarna gick lite hursomhelt när man slog på hastighet 2. Ibland gick de inte alls, ibland intervall, ibland kontinuerligt. I hastighet 3 gick dom däremot bra. Åkte till BMW och de antog direkt att spaken var kass. En ny kostade över 1000 spänn på den tiden. Jag öppnade då höljet under rattstången och fann att torkarspaken inte var tillräckligt åtskruvad på rattstången (spaken är jordad el nåt i fästskruvarna). Jag skruvade åt torkarspakens fästskruvar, fick kontakt, och allt funkade sedan perfekt. Jag hade däremot inga problem med spolningen så du kanske har ett annat problem |
|
|
Okej,låter ju som de kan vara nåt me de att göra,ska kolla imorrn....känns inte som felet me sploningen ska va där,men kanske. Är lite pinsamt när man är i stan å plötstligt börjar de spruta en massa :) Några som har fler förslag om inte felet ligger där? |
|
|
Lyfter tråden lite...ingen som har fler idér?? Har kollat under rattstången utan framgång... |
|
| Tillägg att de är bara torkarfrågan som ja undrar över,de andra är löst... | |
|
Det sitter ett stort svart avlångt relä i säkringsboxen, som kan strula. Samma sitter även i E28. Det kan också vara fel på reläet till strålkastarspolningen, det sitter framme vid spolarvätskeburkarna. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har ju redan 2stycken olika sånna reläer,men ingen fungerar som den ska,skrev ju de i första inlägget... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.