|
|
|
|---|---|
marre86 |
Hejsan! jag undrar vad de kan vara för fel bakluckan låser/stänger sig ej de är ju en sådan där soft-cloes kan de va en säkring/relä .m,m Mvh |
|
Hej Marre Detta brukar kunna hända om bilen stått strömlös. I mitt fall har det gått igång igen efter laddning och lite allmänt öppnande och stängande. Har för mig att jag också låste och låste upp med nyckeln senast det hände. Förhoppningsvis vet ngn här hur en exakt resync går till. Tror dock inte att det är ngt allvarligt. Johnny Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker! |
|
marre86 |
Hej hej! de hände när jag hade haft ute batteriet, men hur går man tillväga så de ska fungera igen! Mvh |
marre86 |
De går inte stänga luckan manuellt heller den är öppen hela tiden, någon som har nått förslag hur jag kan göra så den fungerar igen, ska väl inte ha kunnat gå sönder bara för att batteriet va urkopplat 5min (några gånger) Mvh |
Scheckheft |
Hej marre86: du verkar ha en hel del elproblem (taklucka, bagagelucka). Fråga : varför kopplar du ifrån batteriet så ofta? Vad gäller softclose mekaniken: det sitter en motor som stänger bagageluckan. Möjligtvis har motorn hamnat i fel läge eller så är det modulen som är trasig. Du kan försöka med följande: stoppa nyckeln i låset till bagageluckan, tryck samtidigt in knappen på luckan. Vrid nyckeln till vänster (tror jag, i annat fall till höger). Kolla om luckan låses. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
marre86 |
Hej hej! ska kolla de! jag kopplade bort batteriet för att se om man hunde återställa takluckan den fungerar lite hur den vill så fick tips om att koppla i från batteriet, varför jag gjorde de 3-4gånger var för att bilen inte statade efter ur å inkopplingen men fick tips om efter 10min sen på me stat kablar då funkade de, luckan har fungerat (bagage) hela tiden innan men ej nu efter ur å inkoplinning den fungerar ej att låsa på något vis men den styr centrallåset. Mvh |
|
En E38(samt de flesta andra Bilar med mycket elektronik) är FRUKTANVÄRT kräsna när de gäller friskt batteri/laddning. Jag hade börjat med att mäta upp syrahalt för att se hur friskt batteriet egentligen är. Att kosta på den ett nytt batteri kan nog vara på sin plats om de suttit i sen bilen var ny. Länk |
|
marre86 |
Hej hej! batteriet är ok men jag ska prova och ta bort batteriet igen i 16min sen ska allt vara noll,ställt enligt bmw. Mvh |
marre86 |
Hej hej! nu hoppade den igen å soft closen funkar pust Mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.