|
|
|
|---|---|
|
Min differenetial har börjat låta helvete. Någon som vet vad det kan bero på? Kostnad för en ny/begagnad? Någon som vill sälja? | |
| Prova att byta olja på den först, det är visserligen kanske inte så troligt att det räcker med det, men det är åtminstone billigast. :) | |
|
FINNS det olja i den ?? Om inte så är det ju bara hoppas den klarat sig (och fylla på). Om det finns olja kan du prova att byta men jag tvivlar på att det gör mirakel. Sååå mycket bör det inte skorra pga gammal olja i bakaxeln. |
|
|
Det är inte så att det är fel olja fyllt i den? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det är inte diffspärr på bilen, så det bör kvitta vilken olja det är. Grejen är den att jag har bara haft bilen i 3-4 månader, så jag vet inte om det är olja i den. den har ju ifs fullstämplad servicebok, och bra skick.. men vad vet jag. Jag ska prova fylla olja så återkommer jag. Det tråkiga är ju att jag har bytt båda bakhjulslagrena, gnällt på 2 verkstäder att det fortfarande låter, och det är sedan 500 mil som jag har börjat gnälla ;) Så om det är något som kan gå sönder så har det troligtvis gjort det. |
|
|
Bytte Olja och hälde i lite Slick50 samtidigt. Det blev klart bättre, men inte bra. får se hur den uppför sig. ska ut på en långtur i helgen, ca 2-300 mil så vi får väl se hur den är efter det. Någon som vet vilken färg det ska vara på oljan i diffen? Den som kom ut var lite röd aktig, medan den vi hälde i var lite åt det gula hållet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.