AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.291

Stulna 18" och 19" M3 (E46) fälgar i Malmö!

Sida 2 av 3
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Hej PeWA!
Jag tror jag vet vem som snodde fälgarna av dig..
Vi fick Våra 18" BBS RC fälgar tagna från vårt källarförråd för 3 veckor sen ca...

Ringde runt och kollade olika annonser, så fick vi napp. Stack dit till några killar som sålde 18" BBS.

Innan vi tog tillbaka våra fälgar så erbjöd de oss 19" och 18" M3 E46 för billiga pengar. De visade oss BBS RC och givetvis var det våra.
Vi kan säga så här--> Vi tog tillbaka fälgarna...
Polisen skiter i vilket ändå, så vi tog våra och sket i polisanmälan, inte lönt längre har jag fått lära mig.

Maila mig om du vill veta mera.

Man blir ju lite mörkrädd alltså.. Vad var det för lirare Rafko? Pundare eller mafiosos lr vad? :) Vågar man fråga vad ni sa till dem och hur ni tog tillbaka dem?

Jag har mitt Alu-basebollträ precis bredvid sängen, hör jag mitt larm utanför så är det bara ut och dra en homerun :)

Mvh Per
PeWa
! Låter intressant. Jag kommer skicka dig ett privat mail då jag vill veta mer så klart.

Annars är det någon annan som råkar ut för det igen är jag rädd för. Mina nya lär bli svårsålda med stöldskyddsmärkning och nivå larm med GSM del som vid larm går till larmcentral hoppas jag. Ska även utöka med fler låsmuttrar och ett ALU-baseboll trä. ; )

Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

2 idioter i tjugoårsåldern...

Vi gick dit och såg att det var våra fälgar, vi sa hyfsat lugnt och sansat att det var våra och vi tar tillbaka dem punkt slut, om inte så får de problem. Plus att om de gör om något liknande så blir det större problem.

ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Jag förstår va ni menar,,, jag hittade mina på en bil, stoppade killen o ringde snuten då så dom vi har inte tid att komma!!
Men dom har tid att kommentera om man kör med positions ljus på samtidigt som halv.... suck
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
När inte polisen kan hjälpa till så får man väl ta saken i egna händer, farligt om man blir hotad med vapen eller något liknande. Jag tycker ändå att de där 2 tjugoåringarna var värda en "homerun" per skalle faktiskt :) . Själv hade jag nog blivit rasande bara av att se fälgarna och att de var mina, men det är ju bra att kunna ta det lugnt.

//Schnitzer

*Svenska M5 E34 Registret: Länk
*Svenska M5 E39 Registret
PeWa
Håller med, Polisen har resurser när det gäller andra roligare saker för dem tydligen. Tack för infon på tipset.

Ska sätta lite folk på jakt att ta reda på dessa båda killar som tydligen valt att livnära sig på att sälja stulna BMW fälgar.
Så får jag se vad det ger.

Var på BMW idag och fixade fler låsmuttrar, men enligt infon har en av de två 20-åriga killarna en 330 cab med 19" MVR hjul, innebär dock att han enkelt kan gå in på BMW och köpa alla de kombinationer som finns och på så sätt få tillgång till alla låsnycklar som finns på BMWs låsmuttrar. (Undra hur många andra BMW ägare som finansierat hans bilköp genom stulna hjul och annat.)

Tid beställd för stöldskyddsmärkning nu av fälgarna tydligt på framsidan av fälgen. Borde göra dem mindre intressanta och svårsålda.

ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Det finns väl bara en nyckel som e samma eller??
Man slår på en för liten hylsa utan på låsbuten sen e det bara att skruva av dom.....Man kan ju sno från dom som snor så ska vi se hur kul dom tycker det är...
Bor dom i stan eller?? ..................
PeWa
Finns tydligen 9 olika variationer på dem.
Men som du skriver - inte det svåraste att lösa tyvärr trots att
de saknar nyckel.

Troligen, de som stal ovan inläggs BBS fälgar bor i Malmö, och
det låter troligt det är samma två killar som tagit mina och
Förenade Bils hjul. Stämmer med tiden och allt.

En av de killarna bodde på Lorensborg, var ca 20 år rakad skalle.
De kom i en svart 330 cabbe med 19" MVR HJUL och den andra killen var tydligen minst lika insyltad. De 19" fälgarna de försökte sälja fanns hos 330-killen som var arab och han andre var jugge, och kallades Dragan något.

Skulle nästan göra som du sa, ta från dem.
Men man vill inte vara på samma låga nivå som de som inte kan skilja på sitt och andras. Blir så arg när man läser om andra som med råkar ut för stöld och skadegörelse på sina bilar. Trist!

ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
hadde jag fåt reda på något om mina grejor som dom snott så skulle jag inte varit rolig att tas med det kan jag tala om.. blivit av med 2 st m3 fronter o lister mm..så jag vet hur det känns...
skulle inte tagit mina grejor o gått bara ,,det kan jag tala om!!
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
jaha e de den silvriga E 46 Cabben???? e ni helt säkra på det!!!!
PeWa
Bilen ska vara svart enligt tipset.
Inte så många svarta 330 cab E 46 i stan tycker jag mig ha sett.

Man måste vara försiktigt till viss del då man inte är skyldig
förrän man dömts. ; )

Men de som försökte sälja BBS fälgarna och även erbjöd billiga 18" och 19" BMW M3 fälgar orginal kom i en sådan bil. Så man får hålla alla ögon och öron öppna och undersöka lite.

PeWa
Världen är liten...

Efter en dag på stranden hamnar jag bakom en svart BMW 330 cab med den beskrivning jag fått. Killarna i bilen stämmer på pricken två rakade killar med utländsk utseende och i 20-års åldern.

Döm av förvåning när de se min bil i backspeglarna.
De blir stirriga och tittar hela tiden.

Ännu mer stirriga blir de då de ser att vi försöker se hjulen på deras bil och min kompis som är med tar upp sin telefon.

De tvärslänger ut sin bil och försöker köra in på närmaste tvärgata vid Kronprinsen.

Känns som allt detta inte kan vara en ren slump, och allt stämmer på pricken. Bilen befann sig också vid Lorensborg
när jag hamnde bakom dem.

Nu har jag reg nummret på bilen i allafall.

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Bara det inte är mig ni jagar ;)
iof, jag har 17" M Fälgar bara!
j.aahman
Hej,
var ute på Burlöv center vid 17 idag och på parkeringen såg jag en mörk e46:a cabbe på avstånd, han smög runt en gråmetallic e46 med fälgar som liknar M5 prototypens. Har du en gråmetallic bmw med den beskrivningen och var på BC i eftermiddags så håll koll på bilen nattetid. Bilen var parkerad till hö om ingången till onoff
PeWa
Var inte min bil de tittade på ute i Burlöv.
Den aktuella BMW 330 cab som vi sett och som stämmer in
är igentligen mörk blå och kan upplevas som svart om man inte tittar noga. Har regnr på den och tog fram ägaren via bilregistret.

Har lämnat tipsen till polisen. Men tyvärr händer där nog inget trots lite hjälp till dem med bra tips.

j.aahman
cabben såg mörkblå ut med grått skinn
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Polisen är KASS! Hittade mina stulna fälgar som var väldigt ovanliga monterad på en bile här i stan, killen som hade de hade köpt de av en allmän känd tjuv, ringde polisen men de hade lagt ner ärendet!!!!

Mvh Abbe

Länk
Ba
144
Bakke
Bmw 318is -88 sv-ägd
Bmw 318i -02 sv-ägd
Polisen suger!!! PeWa jag lider med dej..
Ny inflyttad i malmö med nyinskaffad e46-a.
funderar på 19´-tummare till den men vet inte om jag vågar..

Polisen åker runt o jagar mopedister o folk med fel ljus komb på bilen.
Lille bror hittade sin stulna alfa romeo o ringde till polisen,,fick svaret att de inte hade tid o skicka nån...hörde av sej frst efter några dagar... sjukt!
Malmö håller på o förvandlas till en djungel!!!
Där de som bryr sej minns o som är mest kriminell klarar sej längst!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Är det för att det är lättare för polisen att hanskas med människor som begår bagatellbrott än att ta tag i den grövre kriminaliteten som det prioriteras mopeder och dimljus? Kanske när det gäller den äldre kåren men om man vill ha ett slappt jobb är Polis kanske inte det bästa valet eller?

Brukar ringa Polisen i jobbet rätt ofta och oftast verkar de prioritera bra men man har väl lite fördel

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.