|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gustav: Ja det var faktist inga större problem att få upp bilen,mätarn ut.Jag låg och drog mot kompisens fireblade -00 som jag tyckte hade väldigt lite att säga till om i dessa farter.Men upp dit,hade man inte så mycket att säga till om :) Det enda tråkiga med det racet var att min GT-läpp gick i två delar av luftmotståndet..Riktigt synd för bilen var sååå stabil med den. |
|
|
Vad kan en sån vagn tänkas kosta på begagnatmarknaden... :) ? mvh Conan/ BMW SC 328 www.bmwsc.com Min ///M3: Länk |
|
|
Runt 250 0000 har jag för mig att den var till saly för med runt 7-8000 mil runt 2002? Heh, jag tappade hela min skrapskydd under motorn runt 230 km/h, inte heller så kul... Länk |
|
|
Barnman :: undrar om det är en vanlig M motor i din Bmw ..Vad är det som gör den 3.5 l --Har adrig hört ordet HARTGES ang BMW johanna Vadå menar du att det kan vara en 321hk maskin i den?lol Hehe nej det är det inte.Kolla Bilsport nr. 9 -98 där står det en hel del om den. |
|
|
Gustav skrev. "Hartge lägger en "packning" mellan topp och block så slaget blir längre. Över 400 Nm i en M3 E36 :)" Nix, det är omöjligt att ändra slaglängden med en "packning" mellan topp och block! Det enda sättet att ändra slaglängden är att modifiera just slaglängden, och det gör man genom att ändra vevtapparnas centeravstånd ut från ramlagren. PS. Barnmans 3,5 Hartge är riktigt pigg, och snygg. Dr Tinnitus |
|
|
Dr Tinnitus du har nog rätt! Jag har inte sett nån packning mellan toppen och blocket men den är på 3.518cc,det vet jag ;) |
|
|
Hartge 35 (E36 M3 S52) Engine Hartge 3.5L (3518cc) Bore 86.4 mm 350 HP @ 7,050 RPM Stroke 100 mm 300 lb-ft @ 3,450 RPM Displacement 3518 cc Compression 11.3:1 |
|
|
The S50 was stroked by Hartge from 2,990 to 3,485 cc, this lowered the peak HP RPM by 200 RPMs. The Hartge H35 also evolved with the evolution of the cylinder bore of the S52, so the newer S52 Hartge version had the larger 0.4 mm bore that increased capacity from 3,485 cc to 3,518 cc, this gave it a 250 RPM higher HP peak. You can also look at the H35 S52 conversion compared to the stock S52 that increased the stroke by 9 mm that added 29 HP at 350 RPMs earlier. The S50 (single vanos) evolved into the S52 by recieving a larger stoke, bore, double vanos, higher compression ratio, and 35 HP and 400 RPMs more. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.