|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har letat runt lite här på forumet o det man kan hitta allra minst om är Hartges M3 3.5 E36. Verkar som det bara finns en här som har en som också ligger i galleriet. Såg en för nått år sedan till salu i motorbörsen med, annars mer eller mindre omöjliga att hitta. Hur skiljer sig egentligen bilen förutom motorn från vanliga M3:a invändigt o så alltså. Vore kul om nån visste vart det fanns lite mer bilder o kika på. Eller om det fanns någon till salu. Vill ha!!!! =) Herr Ober, ein Autobahn bitte! | |
|
Maila han som har bilen i galleriet. Någonstans får man väl börja:) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Tanken slog mig... man vill ju inte verka tjatig bara... =) Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
| Mr vanos du har mail!! | |
| Barnman: Är ingen direkt fan av M3 E36 men din bil är grymt snygg! | |
|
Markkus: Man tackar..Jag håller faktist med dig!! Såklart en E46 är snyggare men det blir ju lite dyrare då + att en E46 M3 inte inte är snabbare. |
|
|
*Barnman Tycker inte det går att jämföra E36 o E46 mer till den biten att bägge är en 3 serie. Tror nog jag är den enda som bytt från E46 till E36 här så det är väl inte så många som stämmer in. Hade det inte varit för att det nya väcker mer uppmärksamhet så vore E36 det självklara valet då vinet från motorn i E36:ans oisolerade motorrum är underbart att jämföra med E46:ans isolerade o löjligt tysta kaross. En detalj som ett plastigt M märke på toppen istället för det gjutna BMW M POWER sänker ju kvaliten avsevärdt enligt mig. =) Ja ja är nog enda som tänker så jag får väl höra endel kritik snart =) Vore kul med bilder förresten, är det blå/svart skinn i då eller? Fick du med papper på effekt o ombyggnad m.m.? Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
|
Håller med. E36 är ju både snyggare och råare. Dock äldre som sagt. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Mr vanos: Japp! jag fick med bromspapper och allt.. Bilen har svart skinn med blåa inlägg. Ska försöka få in en bild på inredningen. |
|
|
Vore kul o se... Går den lika bra som man tror? :) |
|
|
Mr.Vanos: Det där med ventilkåpan var mycket bra sagt, moderna bilar är över lag alldeles för plastiga under huven. /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Ja den går väldigt bra tycker jag. Kompisen har en Porsche 964 Turbo -91 och när vi små gasar lite runt stan här så går dom ganska lika. Skulle vi dra upp till 200km/h så hänger inte Porschen med. |
|
| Det låter bra. Hartge M3 3,2 3,5 är grym, rejäl motortrimning av Hartge där. En E39 M5 skulle nog få det rätt tufft mot den under 230-240 km/h iallafall. | |
|
Ja, en Hartge M3 3,2 3,5 har ju varit lita av en drömbil ett tag... Hur många finns det i sverige och vad är de (ca...) värda? mvh Conan/ BMW SC 328 www.bmwsc.com Min ///M3: Länk |
|
|
Gustav: Ja det hade varit roligt att prova mot en E39 M5.Vad har en M5a för toppfart utan fartspärr?Jag har kört mätaren ut med min. Conan:Vad jag vet så finns det bara en av dom.Min kommer nog anagligen att vara till salu i vår..(men vi får se..) |
|
|
Barnman :: undrar om det är en vanlig M motor i din Bmw ..Vad är det som gör den 3.5 l --Har adrig hört ordet HARTGES ang BMW johanna |
|
| Jag vet att det var en BMW M3-3.2 1998 års modell på Mobile.de som hade 380 HP. Jag maila firman men enligt firman hade bilen gått endast 9600 mil, Det var en tunning firma som skulle ha trimmat bilen ,jag köpte aldrig bilen pga förar sätet var ganska slitet och jag tror inte att dessa mil på bilen stämde med värkligheten | |
|
Hartge lägger en "packning" mellan topp och block så slaget blir längre. Över 400 Nm i en M3 E36 :) Denna Hartge är nog garanterat den enda svensksålda. Den ägdes tillsammans med en underbar Hartge H8, 850 CSi med 6,0l kit. |
|
|
Toppfarten är 296 km/h på en E39 M5. Min m3 med 338 hk gjorde också mätaren ut, förbi 280 km/h på femman, sen sexan: Länk Länk |
|
|
Gustav Är det samma bil som var med i Bilsport för X antal år sedan? Det var en "äldre" man med ett sjukt intresse för Hartge BMW. " tvätta, tvätta, tvätta.... " |
|
| Älde var nog fel hehe ;) Skämt och sido, yes det är den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.