AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.414

Ljud E46

Måste säga att ljudet i min 330 Ci coupe (e46 -02) är riktigt illa. Har inte Harman K vilket märks så uppenbart. Att ens tillverka en bil och sälja för närmare en halv miljon och inte sätta in ett par vettiga högtalare är bedrövligt.

Är det ngn här inne som upplever detsamma och gjort ngt åt det?

Tips hade varit skoj. Har varit på MDS idag och sett ngr schysta högtalare för 1500.- Vill inte förstöra org interiören
De går att bygga riktigt underbart ljud i E46 utan att de syns.

H.K systemet är ett klart lyft från orginal men långt ifrån bra i mina öron.

Jag föreslår att du lägger upp en budget för vad du vill lägga och sen uppsöker en seriös monteringsfirma som kan vad dom gör, och har bra rykte.
Jag kan varmt rekommendera bilradiohörnan i Lund.
Länk tyvärr uppdaterar de deras hemsida ordentligt just nu, men deras sortiment innefattar alpine osv.
Sandby ljud har jag även hört gott om.

Jag säger inte att MDS är på något sätt dåliga eller oseriösa, jag har bara inte hört någon som varit 100% nöjd med sin installtion hos dom. MDS är framförallt prisvärda om ja inte minns helt fel.

För att få ett ordentligt lyft(en bra bit över h.k) rekommenderar jag infinity högtalare (x6) och ett steg för att driva dessa.
DLS är även de duktiga på vad dom gör, och deras högtalar serier håller iregel god kvalite.
BRC finns med, men jag upplever dom som dyra, framförallt vid monteringsbiten.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Håller med dig helt och hållet! Saknar även jag HK otroligt mycket. Har fått tips att besöka Gumperts (tror jag de heter) på valhallavägen i stockholm. Har dock ingen koll på vad de har för prylar. Ska nog åka dit själv och kolla vad man kan göra för en liten peng.

/CF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.