AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
955

Lista på ALLA auktoriserade bilhandlare

Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Har sökt lite grann på internet efter nån söksida (typ bytbil.com) som bara har auktoriserade bilhandlare. Men jag har inte hittat något än... kanske någon här som kan hjälpa mig? :)

BMW4EVER!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror inte det finns, inte vad jag vet. Auktoriserade BMW-handlare hittar du på bmw.se, men det visste du nog redan.
Om du är inte efter auktoriserade bmw handlare i sverige så finns det en utmärkt sökmotor på Länk

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Om du däremot ute efter en sökmotor där du bara hittar aukt handlare och vill kunna filtrera på märke/modell så är jag övertygad om att de inte finns.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Tack för svaren!

Anledningen till att jag frågar är för att billån alltid/oftast kräver auktoriserade bilhandlare.. Det skulle bli billigare för mig att ta ett sådant lån (lägre ränta).

Men jag antar att jag måste ta ett privatlån för att få tag på bilen jag vill ha..

Och, ja! det är självklart bmw jag ska köpa :)

BMW4EVER!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag tror att reglerna för billån är att man köper av en bilhandlare, inte nödvändigtvis en auktoriserad sådan? Jag kan ha fel, men jag tolkar tex nordeas regler som är skrivna så här "bilen måste säljas av ett företag i bilbranschen i Sverige (inte av privatperson)" att handlaren inte måste vara auktoriserad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.