AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.781

rätt pris?

Sida 1 av 2
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
hej!
undar om det är ett vettigt pris på den här bilen?Länk

"riktiga brudar kör BMW"
Jag skulle vilja säga att den bilen är minst 20 kkr för dyr.
De går och hitta motsvarande 97:a med liknande miltal under 100 kkr.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
ja jag tyckte oxå den var för dyr med den hade allt som jag vill ha.
svårt att pruta ner antagligen?

"riktiga brudar kör BMW"
Den borde inte vara särskilt svårprutad om han vill ha sålt bilen.

Är han låst vid de priset kommer han får behålla den, de är jag helt övertygad om.

Var God att söka innan du frågar!
Länk
Ett rimligt pris för denna bör ligga mellan 80-90kkr efter prutning. Betalar man mer än detta gör man endast säljaren glad.

Med risk för att kategoriseras som språkpolis: Hur man kan kalla en BMW för maxutrustad utan t ex sportstolar, HIFI-ljud och automatlåda...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
men sportstolar var det väl? eller?

/yoodina

"riktiga brudar kör BMW"
Det står inget om sportstolar i annonsen och de finns ingen bild på dom, så ja skulle utgå ifrån att de inte finns.

Länk
Köpte min för 10´mindre för 2½mån sen. Typ exakt samma utrustning förutom att det är m3 inredning också. I mycket mycket fint skick med mycket dokumentation. Jag är helnöjd och glad att jag la till lite extra och fick i riktigt bra bil. Inte värt att köpa en som kostar 10-20´mindre och bli missnöjd på smådetaljer tycker jag.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Vad jag menar är att köper du den för 100 och den är i superskick så kommer du inte att ångra dig. Men som sagt för att vara värd de pengarna så skall det vara kalasskick.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
spookshow: håller med dig. Bättre att betala lite mer för en bra bil än att försöka hitta den billigaste och ta den. I 97% fall så lär det uppkomma/finnas fel som behövs åtgärdas och då kommer man minst upp i samma summa som man kunde fått en finare för. Man får ofta vad man betalar för.

mvh Daniel

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Spajjjs,

har du belägg för siffran 97%? Värt att beakta är att "man får vad man betalar för" och "bättre att betala extra för en fin bil/en bil med den utr man vill ha" inte är lika högljudda när det är dags att sälja bilen. Värderingsmässigt håller jag med Kristoffer_L, han har aktuell erfarenhet av att införskaffa liknande bil.

/Simon
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
simon_en: Menade bara att siffran är hög. Så det är en (1) bil som bestämmer priset på alla andra bilar. Så fort en 325-328 säljs för 30k så förljer alla andra efter och ingen bil är värd mer? Verkar inte bättre.

// Daniel

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
Spajjjs,

det jag menar är att Kristoffer_L har naturligtvis kollat på flera bilar och nyligen bildat sig en bra uppfattning om prisbilden. Genom de inlägg jag haft möjlighet att följa är Kristoffer_L ofta mycket träffsäker. Han kan e36 mycket bättre än jag. Är jag tydlig nog?
Prisbilden på en beg bil är MYCKET svår att säga exakt, det skiljer extremt mycket i pris om man tittar på identiska NYA hemelektronikprodukter, hur svårt är det inte då att säga hur mycket en beg bil ska kosta?

Hur hög är siffran förresten?Själv har jag varit med om båda situationerna. Ett exempel är min bror som köpte en mondeo 01:a V6 kombi till ett extremt bra pris, bilen är hur fin som helst...samtidigt som jag sett vrak man fått billigt och alldeles för dyrt. Själv litar jag absolut inte på att en beg bil är finare för att den har ett högre pris än motsv utannonserade, det kan även bero på okunskap/orealistiska förhoppning hos säljaren.

/Simon
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
nån som har någon fin 325/328 till salu eller?
det finns ju ingen bil för mig =(

/yoodina

"riktiga brudar kör BMW"
Du hittar nog nån skall du se :-) Letade ett bra tag jag med innan jag hittade den jag har nu...men det var väl värt väntan hittade en superbil! Lycka till!

Simon: Det brukar nästan alltid bli en hel del "cross-fire" när just E36:or skall värderas, särskilt 325 och 328. På ena sidan finns det hungriga drömmarna/köparna och på andra sidan finns de som just snubblat över en lågmilad 328 -97 som de betalt en lite för bra slant för.
Vad jag har märkt blir det inte alls samma debatter när E34 eller E39 värderas. Kanske har köparna/ägarna accepterat gällande prisnivåer för att få dem köpta/sålda?

Som kuriosa träffade jag ganska nyligen en kille som i höstas köpt en nyimporterad 328i coupe 1997. Såg ut att vara i fullt normalt skick fast med en del lull-lull. Berättade att jag hade en liknande fast 4D och undrade lite försiktigt vad han hade köpt den för. Han berättade stolt att han gav 149kkr för den på annons kommenterade det torrt med att "jag lägger hellre till lite extra och får en bra bil".

Behöver jag tillägga att jag inte vågade berätta vad jag köpte min för...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En fin och dyr bil blir inte sämre för att man prutar ner den till ett rimligt pris.

För att en e36 (undantaget m3 och alpina) ska kosta över 100 kkr krävs det något alldeles extra. Som Kristoffer skriver 80-90 kkr borde räcka för yoodinas objekt. Ring och hör hur pass diskutabelt priset är.

Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
är det inte lite tokigt att pruta när man inte sett bilen?

/yoodina

"riktiga brudar kör BMW"
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tycker inte det är konstigt att pruta över telefon. Tänk dig att du har 40mil enkel väg för att åka och kolla på en bil. Då hamnar du verkligen i ett underläge om man inte kommit överns om ett pris innan, säljaren lär ju inte pruta många kronor om du står där med pengarna i handen!

Det verkar dock finnas ganska många som tycker att man inte pratar pris innan man sett bilen...
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
yoodina,

om priset är högt så är det ju ännu viktigare att ta diskutionen innan! Risken finns att om du bjuder 90k (22k under annonspris) vilket utifrån tidigare värderingar verkar vara en bra affär för säljaren tycker att du är en snackare som ska ringa mamma istället.
Visa användare
107
yoodina
328 coupe - 96
ja det verkar ju krångligt med priser, känns som att mpnga lägger sitt pris en bra bit för högt!
men jag vet ju själv hur det är om man vill sälja nåt.
tror jag letar vidare & försöker hitta en bil till "normal pris" och med sportstolar!

/yoodina

"riktiga brudar kör BMW"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.