AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
504

Montera fjärr / larm ?

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Hejsan, en fundering:
Finns det något fördragetom man skulle vilja montera BMW original fjärrkontroll till dörrlåsen?
Detsamma vad gäller larm?
Det finns ingen diod i ventilationsgallret och ingen "sockerbit" i taket vid takluckeknappen. (detta är vad jag kunnat se om larm/fjärr på forumet) finns det någon bra tråd ang detta?
Är det enklare att sätta in ett annat larm? Kan man då komma åt styrningen av centrallåsen via någon box under baksätet? eller måste man dra kabel ända ut i dörrlåset?
Jag är i första hand ute efter fjärrlås/upplåsning, men larmär ju bra också...
Brukaren immobilizer bara klippa strömmen till startmotorn?(lätt att gå runt) Jag skulle hellre koppla till insprutning/soppapumpar. Tex kan man ju jorda kablarna till soppapumparna så att säkringen går när man försöker slå på matningen.... då får en tjuv börja felsöka...
Många frågor...

/Mats J
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag hittade detta angående inkoppling av fjärrkontroll:
Länk
Men det ser inte riktigt likadant ut sompå min (-92:a), men det verkar som att platsen "N13" är ledig på min bil. Men det är ju inte lätt att hitta vilket stift som är kopplat till vilken kabel...

Dessutom hittade jag ett bra gäng röda kablar som var ihopbuntade till en grov stam, och den slutade i en plasthatt bara, vad kan det vara??

/Mats J
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Hej Mats!

Är du säker på att din bil inte har larm. Jag har genom åren ägt och genom kompisar kommit i kontakt med åtskilliga 750 e32:or. SAMTLIGA har haft larm. Är det inte bara så att ngn tidigare ägare slarvat bort fjärrnyckeln??? Har du kollat att låsa förardörren till "dödläget" och sedan öppna t.ex handskfacket för att kolla larmfunktionen?? Är relativt övertygad om att ett larm finns där i bilen redan.

Johnny

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.