|
|
|
|---|---|
|
Vad sägs om denna bil, 155k begärt! Någon som känner till bilen eller har någon åsikt om det begärda priset?? Länk | |
Scheckheft |
Hej Priset är på tok för högt . Det låga miltalet ändrar inget i min uppfattning om priset. Bilen är heller inte fullutrustad som det felaktigt anges i annonsen. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Lite dyrt kanske. Men vill man ha en svensksåld bil med lite mil kan det kanske vara värt att betala lite extra? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Kanske inte den billigaste 750:n men å andra sidan har jag aldrig sett en med så lite mil. Ett mycket ovanligt tillfälle att köpa en sådan bil, finns knappt några lågmilare av den modellen. Förstår inte alls Schekheft som säger att miltalet inte ändrar priset? Tänk er scenariet att bilen aldrig är använd, att det är en 95:a som stått i bilhallen sedan ny. Skulle den då säljas för samma pris som en likadan som gått 20.000 mil, knappast! Det står inte heller att bilen är fullutrustad i annonsen, det står att den har all utrustning utom tv/navi och han rablar inte heller upp all utrustning som bilen har i annonsen han skriver exempel på utrustning. Tycker inte att man ska uttala sig här på forumet om man inte har koll på vad man säger... Kolla på bilen och skapa din egen uppfattning, om milen stämmer ska bilen kännas som ny. Priset kanske är förhandlingsbart? //Daniel |
|
|
Otroligt låga mil för årsmodellen (och bilmodell). Stämmer milen är det ju ganska unikt och bilen får anses som lite speciell och aktuell för de som vill ha en E38 i superskick (som den torde vara i). Det är STOR skillnad mellan 5´mil och 15´mil ! Tycker inte att priset är för högt satt om jag får tycka... |
|
| Hade jag haft dom pengarna så hade jag slått till, kanske blir en tur ner till banken. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man får alltid betala några kronor extra för udda fina bilar och det är det oftast värt i slutändan det är enorm skillnad på bilar som använts som bruksfordon och de som det bara finåks med. ///MVH Hasso Länk |
|
En släkting i tyskland köpte sommaren 2000 en 750ia 95a mycket välutr. med 4300 gar. mil på mätaren. Han gav strax under 200k sek för denna så så 155k 4 år senare för en liknande bil är lite väl magstarkt tycker jag. BMW CS #5139 |
|
|
Jag tycker att med tanke på hur många "dåliga" E38:or det finns så är denna bilen bra prissatt! Med ett nyrpis på runt 980000kr och som bara gått 5400 mil så är 155000 ett mkt bra pris! JL: Priserna i Tyskland ska vara snäppet lägre samt så är denna bilen Svensksåld och det är inte den som din släkting köpte, samt så är denna förlängd. |
|
Scheckheft |
Hej danneman: vad är skillnad mellan begreppen "fullutrustad" och "all utrustning"? Jag vidhåller vad jag skrivit i mitt första inlägg. Och jag har bra koll på E38 modellen. Tycker mest att ditt inlägg är av typen "besserwisser". Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
stefannorr |
Nog ger ja hellre 155 000 kr för en pärla med lite mil,än 120 000 för någon som rullat 15-20 000 mil. |
|
Jag håller med Hasso i denna fråga, priset är kanske något väl tilltaget, men det är otroligt mycket bil för pengarna, och en bil som säkerligen rullar väldigt många underbara mil till utan större problem. Att påstå att "Scheckheft" inte har koll på E38- modellen tycker jag däremot är snudd på humoristiskt :-) Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Beteckningen all utrustning är gravt missbrukat men i detta fall men denna speciella bil är den i högsta grad fel. Den saknar helt enkelt mycken utrustning för att verkloigen var fullmatad. Priset må vara i överkant, först efter att ha verifierat miltalet på ett flertal ställen verkar det rätt, rondellfälgar( vilket jag antar bilden visar) på en relativt välutrustad 750 är väl inte det som signalerar lågmilare i min tanke men jag kan ha fel. En rimlig prisbild är i mina ögon runt 130k på ett max. Mer har jag svårt att tänka mig marknaden skulle kunna betala. Asken I all enkelhet |
|
|
Med tanke på att det har siktats 00or och 01or som rullat mellan 10-15000 mil för under 200k så tycker jag fortfarande att 155k är för dyrt för en 95a 5000 mil eller ej. om man skulle köpa ovanstående 750 för 155k och köra i 2 år kommer man garanterat bli varse om vad en rejäl värdeminskning innebär! BMW CS #5139 |
|
Scheckheft |
Hej Skulle vilja göra några förtydliganden angående mitt första inlägg, då framför allt danneman har fått vissa saker om bakfoten: Jag vidhåller att 155tkr är ett för högt pris. Ingenstans har jag skrivit att, som danneman påstår, " miltalet inte ändrar priset". Det jag däremot skriver är att "det låga miltalet ändrar inget i min uppfattning om priset". Vilket är en väsentlig skillnad! Visst är det så att detta exemplar ska ligga lite högre i pris än andra 750. Tycker att Askens värdering är realistisk. Hur resonerar jag i min värdering? 1. E38 modellen upplever just nu ett enormt prisras både här i Sverige och i Tyskland. Vad bygger jag detta påstående på? Svar: genom att dagligen studera mobile, autoscout, Gebrauchtwagenbörse, 7er.com, m. fl. E38 modellen har idag inget samlarvärde och bilen som diskuteras här får konkurrera med många andra och billigare E38 på Internet. Jag tror också att den gruppen människor som är beredd att betala så mycket pengar för en nio år gammal bil är liten. 2. Angående utrustningen: många av de saker som räknas upp i annonsen är standard hos Lang modellen: Länk Däremot saknas TV/Navi och andra saker som fanns att tillgå från BMW:s digra tillvalslista: Länk Länk Under alla dessa år som jag följt E38 modellen har jag hittills inte stött på någon fullutrustad E38. Vad jag tycker om begreppet "fullutrustad" har jag förklarat i andra trådar. Ha det bra i sommarkvällen. Nu ska jag åka och pyssla om min E9 :). Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
| Skulle köprt den per omgående om jag var ute efter en 750 och skicket motsvarar miltalet. 155 kkr är inte mycket at tjafsa om med tanke på miltalet. Liken kostar "bara" några tiotusingar mindre... | |
|
Hej! Ber om ursäkt om jag uttryckte mig lite olyckligt. Men jag förstår fortfarande inte hur man kan veta vad bilen har för utrustning när man läser annonsen, i annonsen skrevs exempel på vad bilen har för utrustning. Möjligheten finns fortfarande att den har all utrustning utom navi/tv eftersom inget annat än exempel angavs. Visst håller jag med om att aldeles för många skriver fullutrustad även om det kanske bara stämmer i 1 % av fallen. Begreppet har för länge sedan förlorat nästan all sin trovärdighet hos BMW-kännare. Nåväl som jag sa, kanske inte den billigaste 750:n men onekligen en speciell bil om nu det som sas i annonsen stämmer. Priserna har sjunkt väldigt mycket de senaste åren på E38 och de ligger väldigt lågt i pris om man jämför nypriser/beg.priser med andra BMW-modeller, eftersom efterfrågan är ganska låg. Så det är onekligen ovanligt att kunna köpa en sådan bil till det priset om man ser till nypris och konkurerande märken. Men visst går det att hitta en E38 för långt under 100'... Besserwisser, hehe, skulle nog knappast sägas av folk som läst mina tidigare inlägg =) mvh /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.