AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
983

Lyfta i vad? Domkraft vart?

Är det bara jag som tycker att det är svårt att hitta nåt vettigt ställe att lyfta och sätta domkrafter som bilen står på? Detta gäller e36 andra modeller vet jag inte..kanske bättre. Kan nån bättre vetande än jag vara vänligt att upplysa mig om vart man skall göra detta bak resp. fram?!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Dels så har du ju runda järnklossar i sidorna under domkraftshålen så att säga, men det är ju inte så smidigt om man vill lyfta hela fram/bak delen.
Bak finns (iaf på min 320) en ganska tydlig järnformation i mitten i jämnled med hjulcentrum som ser bra ut att lyfta i, har funkat fint för mig iaf. Minns inte riktigt vad den formationen gick över för något, var ett tag sen jag lyfte, men det var det enda som såg tillräckligt hållbart ut bak för att våga lyfta i. Fram vet jag inte riktigt.. har inte behövt testa ännu :)

mvh Robert Sahlin
Jo den ser bra ut att lyfta i det gör den...men vart sätter man pallbockarna sen? man vill ju inte direkt krypa under om den endast står på en opålitlig domkraft...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Jag lyfte i den å satte pallbockarna under de runda järnklumparna som sitter precis under "lyfthålen" i sidorna. Funkade kalasfint!
Nu har jag tyvärr blivit av med en av dessa klumpar på något vis som jag inte vet hur... *suck* nåja får skaffa en ny och försöka få fast... vet dock inte riktigt hur de sitter fast...

mvh Robert Sahlin
Jaha går det bra att sätta de på dem?! I så fall måste man ju kunna göra det fram också då! Ser ju lika ut. Tack för hjälpen! Underlättar ju :-)

Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Mig veteligen har dessa järnstycken inget annat syfte än att vara lyftpunkter... så kör på det :)

mvh Robert Sahlin
Förresten de där klumparna...de är gjorda av plats och sitter liksom itryckt bara med två hakar i ett hål. Fattades på min förra 325:a det också. Köpte en ny och satt dig. Kostade inte mer än en 50lapp eller nå har jag för mig. Var iofs ett tag sen och mitt minne är fotografiskt..fast med ett fastlimmat objektivskydd haha men det låg däromkring tycker jag mig minnas

Visa användare
318
Robert Sahlin
320i Coupe -95
Ferrita sportsystem
Kalasbra!

Var lite surt att behöva plocka fram orginaldomkraften för vänster bak då ja skiftade hjul i våras... då slipper man det till hösten då..

Tack för tipset :)

mvh Robert Sahlin
jepp det slipper du :-)
Det var ju fint att vi kunde hjälpa varann! haha

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.