|
|
|
|---|---|
|
Hjälp mig kapa 500 kg från Alpinan. Stolar och dyl inga problem, däremot måste jag ha tag på Skärmar , huv , baklucka mm i glasfiber eller annat lätt material. 500 kg är kanske lite mycket, men jag vill ha bort så mycket som möjligt. Inget krav att den skall vara bruksbil sen. Bort med allt onödigt tungt skit. Kom med förslag. | |
|
Reservdäcket??ALL inredning så som intrumenbrädan,fönsterhissar isolering mm....Byta sidorutorna till lättare lexan(?) dito...Ac:n kan du oxå fimpa....O behöver du verkligen servostyrning,servon borde gå o fimpa.... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Får man fråga varför? Ska du köra strippen? Är det inte synd att modifiera en Alpina på det viset? Bara en tanke... Men berätta gärna vad du har för kul planer:) Just real M-power |
|
|
Så här ligger det till: Jag har funderat på att sälja, men inte till vilket pris som helst. Jag har inte hittat nån som är intresserad att betala vad jag vill ha. Jag har trimmat den så den har ca 500 hk. Den går bra som fan med den trimmningen som är nu, men jag vill att den skall gå fortare. Jag är bara rädd att den skall börja krångla om jag ställer upp trycket ytterligare. Men om jag lättar den så blir ju Hk/Kg desamma som mer Hk. För varje 170 kg jag kan få bort motsvarar ju en matematisk höjning av effekten med ca 50hk. Dessutom tycker jag att bilen är för tung för att få ut något roligt banåka av. Det är väl det som jag vill ha, Snabb rakt fram och i kurvor. Hade det inte varit för att jag vill ha den genom besiktningen så skulle jag satt motorn i nåt annat. |
|
|
Asfaltsmattor och underredesmassa. Tas bort med varmluftspistol/gasolvärmare och spackelspade eller vasst stämjärn. Finns säkerligen massor massor av svintunga asfaltsmattor i din Alpina. Dra ur innermattor och annat så ser du snart hur det ser ut. |
|
|
Funderar på hur mycket stolarna väger. Med tanke på att det är Recaro El/skinn? Jag hade en 850i förut. Efter en omfattande ombyggnad märkte jag att dom stolarna speciellt förarstolen vägde ??? hur mycket som helst. Haglund: Vad tror du asfaltsmattorna väger? ca? |
|
| Asfaltsmattorna i min BMW väger runt 25 kilo. Skulle inte förvåna mig om det är det dubbla eller tredubbla (eller mer?) i din. | |
| läste om en som s¨lde sin evo där stod det att den var 70kg lättare än orginal pga. att det inte fanns nån underredesmassa.... | |
| Att enbart underredsmassa skulle väga ens i närheten av 70kg är rena fantasier. Mer än 10-20 kg lär det inte vara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.