|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur många av er har lättviktssportstolar i sina bilar. Såg nu i en annan tråd att Emm har Recaro sportstolar i sin bil. Mina frågor är: - Vad har ni för märke? Läder eller alkantara eller tyg? - vikt? Vikt förtjänst mot original? - behöves modifikationer i fästet? - är ni nöjda? är dem bekväma att sitta i? jag är egentligen väldigt nöjd med mina original men har hört att dem väger något fruktansvärt ( 30kg per stol?) och dessutom börjar förarstolens läder bli lite sliten. | |
|
Jag har inte monterat mina stolar än (Recar Pole Position i svart läder) då det fortfarande saknas delar (en Recaro glidskena samt en uppsättning TC Kline Recaro-adaptrar), och sedan har jag tänkt använda befintligt original trepunktsbälte i.s.f. att montera sexpunktsbälte och bur/båge, men det är inte helt lätt... Det kommer nog att dröja ett tag till innan allt sitter på plats, men viktbesparingen kommer att bli stor -- jag räknar med minst 30 kg totalt (med motorhuv i kolfiber i.s.f. original stålplåt sparar man ytterligare minst 20 kg). Man kommer att kunna reglera stolarna i längsled, men det är också allt då stolarna är gjutna i ett stycke; har dock provsuttit och tycker de känns helsköna... Jag återkommer i tråden när jag har kommit lite längre med monteringen. |
|
| jag såg Pole position på recaros hemsida. basic men snygg. den fanns endast i svart läder eller hur? jag skulle vilja behålla min vinröda läder. har du nån uppgift om deras vikt? | |
|
av rent intresse snarare än av köplust ( lär kosta mer än det smakar): är det någon som vet vad det sitter för stolar i Koeningsegget ? Länk fast dem snyggaste sportstolar jag har sett är i bilsport (12 eller 13 var det?) i Maguire's TVR, nån som vet vad det var? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag har Sparco Evo II Jag byggde nya fästen (ritade och vattenskar aluplåt) Grymt bekväma å ändå ändamålsenliga, dock blir den upprätta körställningen tröttsam för ryggen om man åker å fiskör långt. Orginalstolen väger ~25kg (när jag vägde mina) |
|
| NPe: och hur mycket väger Sparco? är den i läder? | |
|
Vikt 6.6kg Tygklädsel. FIA godkännd, ingen "stylingstol" ren racing! |
|
|
Jag öppnar upp för nya diskutioner ang stolar. Någon som vet något värt vetande när man ska byta stolarna i sin z:a. Just med tanke på airbag anslutningen i stolarna. Kan man kortsluta dem så att man inte tänder lampan? Ska slänga i ett par lättare stolar och undrar bara vad jag behöver tänka på... Mvh Fritzon Mvh Fritzon Woman get laid, men get screwed! |
|
|
Vet någon här vad man får betala för en Recaro Pole Position? Är det KGK som fortfarande säljer Recaro eller? Mvh Markus |
|
|
En hint om vad de kostar i Tyskland. Länk |
|
z4power |
Jag har två stycken helt nya som jag ska sälja om någon e intresserad.... custom syda i svart läder med carbon rygg väger ca 3kg styck mvh Fredrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.