|
|
|
|---|---|
|
Är det ett bra pris? Vad kostar den att äga? (36 år, 18 skadefria år, utanför tätort) Drar den mer soppa än 750? Jag gillar bilen =) Länk Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! | |
|
Den har stått ett tag, jag antar att det är samma bil: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Bara en fråga....vad är det för motor i sådan bil & hur många hk ungefär?? | |
|
Från Länk Model BMW-Model kW/PS Capacity Nm Cylinder Produced Number produced B12 5,0 750i (E 32) 257/350 4988 470 12 07/88 - 01/94 305 Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Var och tittade på den för 2 veckor sedan, egendomligt att en så fin bil stått osåld. Ser väldigt fräsch ut. | |
|
Vad kostar det att försäkra en AlpinaB12 jmf 750? Alpinorna bör ju ha bättre inbrott/stöld/skade statistik än den vanligare "pizzakälken" ;-) Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
|
Har man tur så går det säkert att entusiast försäkra en Alpina och då blir det ca 1200:- året. Förutsätter att man inte har den som bruksbil förståss. Vid en snabbkoll på nätet hos Folksam så kostade den ca 4600:- mindre än min fd. 740 E32 dvs. 15108 kr/HELÅR. Sen att Folksams premier för min del är dubbelt så dyra än if är ju en annan sak. Kolla själv, reg. är ju med på bilden. Mvh. Patric Min 740-E38 Länk BMWCS #4598 |
|
V12 LeMans |
Vad jag förstår så är den aktuella bilen entusiastförsäkrad (dekalen på vindrutan) . Jag hoppas verkligen bilen kommer i händerna på en entusiast , ;-) , eller hur E38B12 . Lite puts på lacken så är den "som ny" . (har stått ute hela vintern, tyvärr) |
|
Ja tror bilen inte blitt såld för att den är för dyr , med det priset ringer bara folk som är seriöst intresserade och det finns nog inte så många i detta land som är intresserade av en så gammal bil. ? Verkar jättefin men ja hade inte köpt den även om ja varit miljonär för ja tycker inte den är värd det priset faktiskt , känns 20 000:- för dyrt , men det går säkert pruta hårt nu när det är dags för bilens andra vinter utomhus om några månader. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Som sagts tidigare i länken ovan, en finfin bil med grym känsla i, köp och njut! /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
Paap Reeder |
Hej! Håller med wadel. Minst 20´för dyr. Skulle det sedan istället vara tal om 22000 mil istf 12´ så blir det jäkligt dyrt. Ngn påstod att om kolvringar till en M70 kostar 800:- per kolv så kostar de 2400:- per kolv till alpinan. Allt övrigt Alpina spec är också minst 2 ggr "ordinarie M70-pris". Vet ej om det är sant men låter väl rätt så troligt. Nu kan ju detta vara ett superex som går i många år utan andra kostander än vanlig service ...... så det är bara att rulla på. MVH /// Paap R |
|
Paap R: Tror inte att det är någon större risk att bli lurad av Jarls. De har ett rätt gediget rykte och är erkänt seriösa och duktiga på Alpina. Inte billigast men brukar ha koll på vagnarna som de säljer. Men visst är det en rejäl prislapp, bilen har dock sina år på nacken så man bör nog ta en rejäl fundering och prisfundering i kombination med lite krockkudde i plånboken. |
|
|
måste gå att pryta den 20 papp ? de kan väll inte mena att bilen skall få uppleva sin 2a vinter ståendes utomhus ? "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.