AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.913

Ej orginal lack , påverkning av värde M3 ?

Sida 1 av 2
Har tittat på en M3 -94 , är omlackad proffsigt men ej till original färg , hur påverkar det värdet och liknande ?
Den var gul från början.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Hur snyggt är det gjort? Har man rivit allt, motorrum osv?

Ny hemsa, i betastadie:
Länk
ja..allt är rivit...finns inte ett spår efter gul färg...9 lager klarlack..kostnad 30 000:-
B1
158
B10Biturbo394
Alpina B10 Biturbo -92
BMW M5 3,8 -92
BMW 750ial
För min del skulle det påverka priset.
Men kanske inte åt det hållet du tänker på.
Ny lack är ju värt massa pengar, du sa det ju själv 30.000

Försök luska reda på anledningen till omlacken,
Har den varit krockad så skall du nog låta någon kunnig (om du inte är det själv) titta på bilen.

Lycka till.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Allt är ju nästan bättre än gult, då gula bilar generellt sätt alltid har haft ett lägre andrahandsvärde.
Vem vill åka med postens tjänstekulör och bli kallad brevbärarn ? :))
Är det en BMW originalculör som bilen är lackad i och gjort på ett helproffisgt sätt så skulle jag se det som en klar fördel.
Kvaliten på en lacken är säkert bättre än den fabrikslackade.
(Det är ju inte någon gammal antikvitet som det handlar om då är det betydligt viktigare med rätt kulör oavsett färg)

///MVH Hasso
Länk
Nu ska väl kanske inte jag svara på detta inlägg då jag lackade om min i våras och den är till salu :)

Personligen gjorde jag det pga 2st repor längs ena sidan samt viss ytrost på utsatta ställen. Jag lackade visserligen bilen i samma kulör fast la till 10% pearl i klarlacken. Men hade jag inte lackat om bilen hade den garanterat stått sig lägre i värde anser jag.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Den finns på biketrollhattan.se , gå in på beg. mc.
Svårt att avgöra på bilderna hur den eg ser ut. Men om infon stämmer så är den nog fin. Sen som andra sa så fråga gärna varför den är omlackad.

//cruZZe
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Du, den färgen var inge vidare...tyckte jag iaf.... :-/
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
De är väll bra om bilen är om lackad om de är bra gjort! hellre köper jag en snygg bil i lacken än en repig.. om den är smäld så behöver de ju inte betyda att de är en skit bil för de. kan ju vara bra gjort! kolla upp bilen å köp!

Min bil Länk
Mjae en smälld bil skulle jag nog inte köpa. Har de varit uppe i riktbänk efter en hyffsad smäll blir karossen aldrig lika styv som den var från början.

//cruZZe
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Tyckte om färgen, jag. Dock inte det silvermetalliclackade och kromspeglarna. Hade den varit som original men med denna färgen hade den varit skitsnygg om du frågar mig.
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Tyckte åxå om färgen,men fy för speglarna:(

Jag är ju en kille som på sin höjd kan tänka sig andra fälgar iaf på en M-bil!
Fast en omlackad i orginalkulör är väl helt ok,bara man får reda på orsaken så det inte är en totalsmälld bil
Kolla upp det nog..kan ju vara skadegörelse eller att tidigare ägare tröttnat på den gula färgen! vem vet!

Tror kanske inte att värdet ska spela in så jättemycket då iaf jag tror att dom flesta föredrar en fin nylackad M3 även om det inte är i orginalkulör! Framför en halvdassig orginalare.

Men jag hade inte köpt en bil i fel kulör

Just real M-power
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Den färgen var inge vidare. Hur kan man välja en sådan färg när man kan ta VILKEN man vill?!! Ni måste ju hålla med om att det finns snyggare än den. aja han som har den är väl nöjd.?.. eller kanske inte, han ska ju sälja.....
INte snyggaste färgen jag sett men helt ok. Håller med talare ovan om att en omlackad bil när vi faktiskt snackar 93:a kan vara ett stort plus, allt hänger på kvaliteten på jobbet.

Speglarna och silverdetaljerna gör dock bilen totalt ointressant i mina ögon, måste fixas :) Lycka till.
Tack för alla synpunkter....tror jag letar efter nåt annat...finns ju en del att välja på..
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
S:E : Det är väl du som ska köpa bilen och ingen annan? Eller du låter andra välja åt dig? Tycker du bilen e fin så köp. Skit i vad andra tycker om den!

"E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån"
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Färgen på bilen är en orginalkulör tror jag, har sett den på 325 cab m.m. Riktigt snygg! Kommer inte ihåg vad den heter dock.
Silvret ska dock bort som tidigare talare sagt!!

/Per
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Gillar DU färgen, är bilen historik ok, så tycker jag att du ska bilda
din egna uppfattning och Spajjs säger, vi andra ska inte avgöra om du ska köpa eller inte. Jag tycker inte att omlackning borde sänka priset om det är ett proffsjobb. Hellre ny lack än 10 år gammal....

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Ser ju bra ut. Jag skulle inte valt den färgen men det var ju inte din fråga.
Fint med ny lack ju så länge det är bra gjort och inget skumt bakom...
Lycka till i sökandet!

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag tycker färgen var snygg, sedan får man vara själv om nått också alla behöver inte vara blå, silver o svart vilket känns rätt tjatigt, ger mig sjutton på att 80% av BMW har dom kulörerna.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.