AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.930

Navringar i aluminium ?

Hej !
Jag har letat navringar (centreringsringar) i aluminium till min 728 med ljus o lykta utan resultat. Jag behöver ringar som ändrar diametern på navet från 72,6 till 74,1 mm. Detta innebär ju att godstjockleken inte blir mer än 0,75 mm. Jag har bara hittat ringar i plast som jag tycker är kass. Någon som vet var man kan få tag på aluminiumringar i denna dimension ? Tack på förhand !

Nysse
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Brorssons brukar kunna fixa det mesta till fälgar, Gummihuset har också en del...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

O.K.
Jag får testa. Tack för tipset !

Nysse
Att montera centreringsringar i aluminium är inte bra.
Dom kommer att "växa" fast och du lär få slipa bort dom från navet.
Använd plast, dom fastnar inte!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
svardska
eller varför inte lite kopparpasta så håller dom sig!

MVH
k´sVärd
It´s my way or the highway
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag använder aluminiumcentreringar infettade med kopparpasta, inga problem alls...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Hej !

Nu börjar jag bli desperat ! OCL Brorssons har inga. Inte heller Svenska Fälg. Du har förmodligen en annan dimension Jesperado, eftersom Du har en E32:a. Var fick Du tag i Dina ?

Nysse
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

E32,34 och 38 skall ha samma navdiameter. Plast ringar fungerar perfekt, så köp dessa tills det att du funnit motsvarande i aluminium. Nyfiken, kommer fälg och däck från en E39 ?

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
Nej PJ !
Däck o fälg kommer från en 740-95 (E38) enligt uppgift från säljaren. Annars hade ju inte rullomkretsen på däcken varit o.k. Jag har ringar i plast (2 omgångar). Vet inte om det är problemet men jag tycker inte att de är 100%-ga i.a.f. Så jag skulle vilja prova metallringar. Önskar att jag hade haft is i magen och väntat tills jag hade hittat originalfälgar, men sånt är livet......

Nysse
Nysse: Du känner ingen som har tillgång till en svarv?
Tyvärr inte Powerm. Men Du får gärna svarva en uppsättning åt mig om Du har kontakter........

Nysse
Nysse: Hittade en bit Aluminium i en låda, skall kolla om jag hinner göra ett par provbitar före semestern.
Perfekt Powerm ! Jag väntar med spänning på resultatet !

Nysse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.