AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
629

egen barna

varför har inget gjort något förslag på att man bildar en förening låt oss säga bilrace förening

som ända mål ska vara att bygga en barna för race och övriga aktiviteter angående bilar (jag är övertygad om att man kan få många med oss)

tanken är att man är minst 1000.st
man bildar ett aktie bolag (eller dyligt)
alla lägger 1000kr I månaden (det blir 1000,000 tusen kronor i månaden

jag skulle tro att vi skulle ha en av sveriges bästa barnor då (vi har ett viss antal testbarnor i norra sverige utan tillträde för alla vi ska fungera över samma regler som dom har)

vad tror ni om det här

OBS OBS jag vet inte om det finns någon som heter bilrace men skulle det finnas det så har dom inget med det här att göra och autopower har inte det heller

bara så ni vet så är det en ide från mig roger johansson
Finfin idé, men jag tvivlar på att det finns mycket folk som är villiga att lägga 1000 kr i månaden, om året kanske, men knappast i månaden.

Det är ju därför bilklubbar existerar, för att man skall kunna hyra banor och träffas för att köra någon gång om året, en egen bana är en fin men komplicerad tanke.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
God tanke, men det är ett svårt projekt att få alla tillstånd som behövs för att bygga en tävlings bana. Mark ägare och grannar brukar skrika i falsett när dom får höra talas om ett sådant projekt. Många av dom nuvarande banorna har problem med personerna dom bofasta personerna i när området (vem flyttar och bor granne med en motorbana utan att vara medveten om att det bullrar? )

Men det har faktiskt funnits/finns? några sådana föreningar som har drivit motorbanor här i landet...med blandade resultat.

Sen är det precis som vanligt svårt att få tag i folk som är intresserade när det gäller. 1000pers är nog ett väldigt optimistisk siffra i detta samman hang.

Men som sagt tanken är god...problemet är att genomföra den.

/Pelle
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sveriges bästa bana. Det krävs nog några månader (multiplicerat med år) innan man fått ihop pengar till att bara bygga den banan. För att finansiera en bra bana krävs inkomst från "rätt" stora sponsorer och för det krävs stora tävlingar med allt vad det innebär (och kostar).
Så (inte för att vara negativ) men att bygga Sveriges bästa bana för privat bruk tror jag kräver att årsavgiften får rikta sig till Sveriges mest välbärgade personer...

Sen har du som sagt allt det där med att hitta mark, få tillstånd (miljö och säkerhet) etc etc. En lång historia innan man får till det gissar jag.
Går du på projektet ska du all heder, men räkna med hårt jobb !
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Kungen kanske skulle kunna sponsra lite?
Om vi kunde få in lite rika människor som sponsorer och sen lite mediabevakning...
Vart skulle denna banan kunna tänkas ligga? i skogen så slipper man grannarna.
Går kanske att hitta ngn markägare som är villig att stödja ett projekt för att få bort vansinneskörning på allmän väg!?

Men visst är det hela jäkligtstort och komlicerat, men inte ens ROM byggdes på en dag....

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.