|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Går i stora tankar att inhandla en M3 e46:a våren 05. Nu är de så att jag har sett flertalet m3 e46:or till salu för runt 350k som är svensksålda. Vad kan jag räkna med att de ligger i pris nästa år? Ska ha en relativt utrustad 01:a eller 02:a i bra skick. Helst svensksåld dådå. Hur mycket tappar en sån här bil i värde på ett år? Är de rimligt att tro att man kan få en för strax över 300k nästa år? För som måste ju tappa värde, tråkigt men sant.. Tacksam för svar. | |
D-diddy |
ganska svårt att säga vad något kommer att kosta om ett år.. men den stannar nog runt 250-300 000 som M5 gjort. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Beror även på om det är M3a med endast grund utrustning för 520 000 eller en som är full utrustad för 735 000. Sen är försäkrings kostnaden inte att leka med beroende på hur gammal man är, var man bor, osv... /RS2 |
|
|
Det är som RS2 säger att det är mer och mer premien som styr begpriserna. Både E46 M3 och E39 M5 är 'relativt' billiga i inköp men det är det höga driftskostnaderna som gör bilarna svårsålda. Om det stämmer i din profil att du är 20 år så är det inte omöjligt med en premie mellan 20-80.000/år beroende på var du bor och din tidigare historik. Att hitta en välutrustad E46 M3 -01/02 för runt 300.000 kommer inte vara någon omöjlighet nästa år. |
|
|
Vågar man köpa en tysksåld föresten? MYcket snack om rasade motorer i e46 m3:an... =( Såg iofs en fin svensåld nu på annons för 345k. Såg verkligen jätte fin ut. Att försäkringen är dyr, de vet jag.... |
|
| ribban>> Tror inte dom sätter speciella motorer i de som ska levereras till sverige ;) | |
|
tp_88: Nej, inte de jag syftade på.. Tänkte mest på skruvade mätare, ej fullservade bilar, krockade bilar.. Men m3:orna brukar kanske i regel vara väldokumenterade.. Brukar ju iofs finnas vrak. De äldsta bilarna börjar ju bli 4-5 år gamla nu! |
|
|
De allra första E46 M3 började levereras i februari eller mars 2001 i Sverige. De som är äldre är importerade demobilar ifrån Tyskland. Är det bara jag som har märkt alla negativa kommentarer ifrån de som snart ska köpa en E46 M3? Är det för att få ner priserna eller!? :-) /RS2 |
|
|
Ribban: Dessa bilar är väldigt dyra som nya och faller som alla prestigebilar relativt mycket i pris de första 2-3 åren. Därefter planar värdeminskningskurvan ut och kurvan för underhållskostnader ökar sakta men säkert. Ett välhållet exemplar med fullständig historik håller garanterat mer i längden än det billigaste exen( nu kanske 310-340k). En tendens verkar vara att wow vad allt är billigt kan man läsa på många inlägg. Vad jag eller för den delen du gör våren 2005 är det ingen som vet. Om du har 300kilopengar sparade nu så kan du nog få en trevligt m3a nästa vår men räkna med att underhållskontot( och för den delen underhållningskotot) kommer att behöva resurser. Det finns bara en tid, det är nutid här och nu. all annan tid kan man inte påverka men man behöver inte vara profet för att kunna anta att en m3a som används bör tappa en del i marknadsvärde tills om 10 månader i alla fall om man ser till historiken. RS2: Det är mycket gnäll men inte många m3or säljs idag bara dom i rätt skick och till rätt pris. I all enkelhet Asken |
|
|
Var tidigare lite intresserad av en M3 E46. Kom dock fram till att driftkostnaderna va på tok för höga. Kom inte under 90'000 i helförsäkring (svensksålt), lägg värdeminskning och service på det, + att man måste räkna med att saker går sönder. Finns ju en hel del svaga punkter hos e46:an. För att få ner försäkrings/service/reparations-kostnaderna så kan man ju köpa en nyare bil som e svensksåld. Fast då stiger i sin tur kostnaden för värdeminskning och så måste man lägga ut med mer pengar... /Cronor |
|
|
RiBBaN_: Finns en svart 02 SMG till salu på byt bil som är sv-såld till bra pris om jag inte mins fel |
|
| Starre:Bilen är kusligt lik din juh... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.