AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
601

Bilbyte, ska jag göra så eller så? Vad tror ni?

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Tjenare.

Just nu kör jag omkring med en Bmw 525 från -91. Den har ju då som dom flesta vet 24v och 192 hk. Jag tycker den här bilen är rätt slö med tanke på hk antalet och jag är sugen på ngt som är lite piggare då man trycker på gasen.

Bilen är himla fin i övrigt, går bra och så, jag är väldigt nöjd med komfort etc. Men jag har även kommit underfund med att jag inte kommer att köra bil så ofta numera. Så jag är lite i valet och kvalet då det gäller byte. Ska jag byta ner mig till en slitochsläng volvo eller byta till mig en lite roligare bil för samma pengar? Vad tycker ni jag ska göra, har ni några bra tips på bilmodeller? den ska helst vara hyfsat billig i försäkring. bra med hk billig i försäkring...hmmm...hur ska det gå till =D

/Guztav

---
He ä ba å gas
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Bil i samma prisklass och märke så borde väll en 535 vara ett steg upp i kraft iallafall, dock kanske de känns absurt o byta bil för så pass lite skillnad. Annars är det också underbart att ha en slit o släng bil som man totalt kan skita i (får tolkas hur de vill), skippa att lägga ner tid på att tvätta, serva osv, bara tuta och köra, pajar den är de bara o lämna den längst vägen och eventuellt hämta den när man får lust. Ska man inte heller använda bilen speciellt mycket är de också skönt med billig skrotbil volvo 740 eller liknande som även blir billigare än en värre bil i försäkring m.m om den mestadels står still. Men allt har ju sina för och nackdelar!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Annars är väl en e30 318is inte så dyr att ha men en rolig bil att köra...inte komfort som en e34 men roligare :-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
marre86
Sälg din bil å köpa en sabb 9000 turbo dom är pigga även mkt billiga att få tag i om man nu har lust å köra saab. då får du ju en bra slant över också.

Mvh

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Men det är ju det där med försäkring om man skaffar sig en liten turbobil. Dom blir ju skyhöga va? Jag är nästan mer inne på att göra så som Mr_Fatise säger, att sälja skiten och köpa en skitbil för kanske 10 lappar eller nåt.

---
He ä ba å gas
du får juh en hyfsad 9000 turbo för 10 lappar.. helt klart.. kolla bara så lådan är fräsch.. akilleshälen.. motorerna är kanon bra.

utöver det.. så får du juh en E21 323 för 10k ochså med lite tur.. där har du körglädje personifierad ;)

/mvh jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.