|
|
|
|---|---|
|
Hallo.. Min generator har rasat och ska byta... den som satt i min E34 520i -92 var en Valeo 105A. Vad jag nu är nyfiken på är om jag utan risk kan trycka i en 95A istället för den eller om jag ska försöka hitta en 105A eller större? Har ingen MEGA elsystem i bilen snarare lite snik + mindre slutsteg. Ytterligare en aspekt är om jag kan slänga i en Bosch generator istället? Är fästpunkterna samma och dyl ? Med vänliga hälsningar Anders | |
| 95A finns inte. Men, byter du hela generatorn så passar BOSCH 90A. Även BOSCH 80A, VALEO 80A, VALEO 90A, BOSCH 105A, VALEO 105, BOSCH 140A samt VALEO 140A passar din bil. | |
|
Anders 83 Har en likadan bil som du med valeosnurra. Började krångla i vintras. Jag tog ut generatorn och lämnade in den (Berga BilEl Hbg) för renovering. Billigt och bra. Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
| maleng: min skulle kosta 2500 att laga.. var fel på diodbryggan och nått till.. dyrt dyrt.. :P | |
|
Min kostade 1800:- att renovera. Tycker det är billigt. Bytte laddregulatorn som krånglade samt lager och kabelanslutningar. En ny går på 4000:- och uppåt. Achtung, ein zerstörer! Tauch! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.