AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
504

Bytt batteri nu funkar ej stereon

Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
Efter byte batteri funderar jag på, hur länge ska man vänta när det står WAIT på displayen, efter tre felslag på "coden" för att ge ett nytt försök med den RÄTTA coden man hittade i hanskfacket. Nån som vet hur göra ??
Mvh / Peter
Visa användare
195
Sainio
Alpina B8 4.6 Cabrio -96
BMW 540iA Touring -98
BMW 528iA Touring -98
BMW 320iA Cabriolet -89
Ja, kör en sväng på en dryg timme med stereon på. Så kommer den att begära koden igen. Slå in den rätta koden och det fungerar.
Jag har råkat ut för samma problem.
Detta problem har tagits upp tidigare på den här sidan. Leta så får du mer info.

Mvh Peter
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Har tyvärr ingen hjälp åt dig men jag läste om en som hade samma problem som du och han hade väntat i 7 år, och vad jag vet så väntar han forfarande.. Sorry.

mvh
Kristian
Haha om man kört runt i sju år och väntat så är man väl en skaplig optimist må jag säga! Hur lång tid man får vänta beror väl lite på hur många gånger man testat också tror jag. Men har du endast testat en gång med tre försök så att det står wait så är det väl ca en timme...om inte nåt är fel då..då kan det ju ta mer än sju år verkar det som haha

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
Okey tackar för svaret då blir det en långtur snart då, läste i handboken som var på tyska och luskade ut att det var ungefär som ni skrev. Men räcker dte inte bara att ha på stereon utan att ha igång bilen ? huvvesaken att den står på va?
Mvh / Peter
Ja det borde räcka att den är på tycker jag. Kan inte se att det skall vara nån skillnad om bilen är igång eller om det bara är tändningen som är på. Stereon får ju ström i vilket fall som helst.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Pe
126
Pete71
518i(tic) -84, 325i -94
Hej igen nu funkar stereon som den ska!! Satte på strömmen på nyckeln och slog av allt annat som drar ström(vill ju inte bli utan batteri sedan) och *pling* efetr en timme ca knappade jag in koden efter den släckt WAIT och....Voila!
Tack för tipsen grabs !
Mvh / Peter
Va glad att du inte fick vänta i 7 år till :D haha!

spooksshow, haha ja skapligt optimist :D

// Pantzare
Bra att det löste sig!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.