|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 318is -88 som jag tycker går lite dåligt och skulle därför vilja ha lite tips om vaad som måste bytas om den ska gå igenom besiktningen... Undrar t.ex. om motorfästen passar eller om det finns en bättre motor än en m3 som det inte är lika mycket jobb på och kanske blir billigare... vill ha alla tips jag kan få! Mvh Tobias Viklund | |
|
stoppa i en m42 motor putte |
|
|
precis, en m42a ligger ju rätt nära! dubbla kammar, 16 ventiler och 136 hk original...tror inte att ngn bes. kille lär märka skillnad heller dom är rätt lika m40 och m42 :) MVH Johan K |
|
| Är det inte en sån har i redan då? Kanske det skulle vara värt att söka upp en 320is maskin? Då lär den i alla fall gå bra. | |
|
börja i lagom skala om du nu inte haft nån "värsting" förrut putte |
|
|
Tja! Kasta i en camaro 350tpi motor då ska du allt få lite mera fart. Lycka till då! |
|
| En bil från -88 har nästan alltid katalysator, och då är det mycket svårt att lyckas regga om den med annan motor. Så det är nog bara att glömma... | |
|
men effekt ökningen med en m42 motor om du byter bromsar till 325:ans kan gå kolla up hur mycket effekt ökning du får putte |
|
| Det nyktraste svaret är nog dessvärre, nej det är inte värt det. För att byta motor så får du SFRO-besikta bilen som ombyggt fordon och det kan du göra först efter en hel del ändringar på bilen. Bara besiktningen kostar 3000 kronor, så det smartaste, snabbaste och billigaste är nog att köpa en modell med mer kraft från början. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.