AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.149

bilen dör när det är 15l kvar, ska byta pump, vilken?

Min bil får bränslestopp när det är ca 15 liter kvar, och skapar då ett följd problem att bilen kan bli svår att starta ibland då (tror det är det som gör det) har läst här på forumet att det är en av dom två pumparna i tanken som då lägger av, då skulle jag vilja veta vilken det är så jag kan beställa en ny, den högra heller den vänstra pumpen i tanken som inte funkar när det blir ca 15L kvar och den får bränsle stopp? någon som vet? skulle vara tacksam för snabba svar då jag tänkte beställa en imorgon bitti.

Mvh
Rasmus
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Den pumpen som sitter i tanken och pumpar över från andra tankhalvan kallas tydligen skiljeväggspump.

/Johan

Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
HumAnyt:
Det sitter bara en pump i tanken och den sitter på högra sidan, däremot sitter det bränslenivågivare på båda sidorna. Pumpen heter sugstrålspump.
Om du frågar Asken här på forumet riktigt snällt så kanske han mailar dig den instruktionen som jag fick av honom på hur bytet går till (jag har naturligtvis slarvat bort det mailet *stupid*).

När den har fått soppatorsk och du har fyllt på diesel så slår du på tändningen och låter den stå så i ca 1min innan du försöker starta, då kommer den att avlufta bränsleledningen. Om du inte gör så är den svårstartad och risken finns att du bränner startmotorn.

/Fredrik
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Och det var Hasso inte Asken som mailade mig instruktionen.... måste ta min morgonkopp med kaffe....

/Fredrik
no
4
norbimmer
520iA -97
Min e39 -97 (520) stoppade også (ny pump monterat) når det var 10-15 liter igjen på tanken. Felet var at pumpen inte var korrekt monterat, pumpen stod for høgt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.