|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
När jag väkte frågan vilken M-bil? Då tänker jag även service,försäkring,risk för haveri osv! Jag bryr mig inte om bränsleförbrukning då jag endast kommer att rulla 500-600 lugna mil! Just real M-power |
|
| Försäkring och service är nog ungefär densamma på dom bilar du är intressade av. Möjligtvis är m3 dyrare i försäkring än m5 pga fler olyckor? Haverierna är garanterat flest på en m3 3.2. Vet flera välskötta motorer och växellådor som har rasat utan anledning. Inte så kul när vxl låda rasar på 3.2 heller - finns inga reservdelar! Ska du bara glida på sommaren köp en m3 cab! | |
|
Ja, Pelle sa de. 5-600 LUGNA mil på sommaren. Köp en 320cab lika gärna, men det är klart, du kanske vill ha en M-bil. Då är ju M3 Cab 3.0 suverän. Jag sitter själv och funderar på vilken nästa M-bil jag själv ska köpa faktiskt. Alpina B8 vore inte heller tråkigt:) Vad du än köper blir det säkert bra om du väljer en bra bil Lycka till. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Det som talar emot en sedan är att den i mina ögon ser alldeleds för ordinär ut, inget sportigt utseende alls. (obs mina ögon) "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Tycker du ska satsa på M3an dom är roligast å köra! glöm 540 e39 ja hade planer på en sån ja med! men ack så dåligt dom gick! ja drog ett race mot en sån i helgen han hade inte en chans i världen att haka på! ja som nestan hade väntat på att åka på pisk=) haha....ibland underskattar man visst bilen! Men du ett tips! om du köper en m3 kosta hellre på en å köp nått vrak för runt hundra tusen! Finns många hemska EXEMPLAR! det lönar sig å kosta på ibland!=) Länk M.E |
|
|
Nja motorras på en 3.2 låter ju inte speciellt spännande,ja inte på den 6-petade lådan heller! Jag har faktiskt inte hört att det skall vara mer bekymmer med en 3.2:a om vanosarna är bytta och bilen är välskött! Men är det på det viset så ska jag ju absolut passa mig för en M3 96- ! Jag är ju helt grön på detta med BMW:s M bilar......vet det jag läst och hört! Men det är otroligt svårt att veta vad man ska köpa....alla tycker olika,har hört diverse skräckhistorier om rasade vanosar,läckande dämpare på 3.8:an......... Snacka om att man blir förvirrad!!! Just real M-power |
|
|
M3_LOVER: Du menar alltså i nyktert tillstånd att en orörd 3.0:a skulle vara mycket råare och vassare än en 3.2:a?? Jag har själv kört mången M3 och det råder inget snack om att 3.2:orna går klart bättre. Nu pratar jag om orörda maskiner som ingen varit framme och pillat på. Tror du verkligen att BMW skulle försämra en motor av den här digniteten?? 3.2:ora är betydligt piggare på låga varv (kanske det som gör att man får för sig att dom skulle gå sämre på högre varv?) och drar mindre soppa. Nä, jag säger som 996-ägarna."Den enda anledning till att boxterägarna säger att "Jag har en boxer för att den är en sann Porsche-sportvagn och inte så klumpig och tråkig som 911:an" är helt enkelt att dom inte har råd med en 911". :) Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Simon_76: hittade en GT på annons till bra pris. Länk |
|
|
328-Johan: Nej, inte att en orginal GÅR bättre, men motorkaratären är klart råare på 3.0:an, TYCKER JAG iaf. Klart att en orginal inte går bättre. Dessutom är det ju fler 3.2:or som har mindre än 321hk orginal och fler 3.0:or som har mer än 286hk orginal. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
M3 Limo är ju helrätt! Den vanliga coupén är ju så himla vanlig. Mycket roligare med något lite mer ovanligt. Och visst sjutton ser den sportig. En M3 Limo med vita blinkers och M Style 23-fälgar = mums :) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Japp jag såg denna GT mycket bra pris,undrar hur bilen är Synd att man inte ska handla förens till vårkanten eller ev. vintern |
|
|
Japp jag såg denna GT mycket bra pris,undrar hur bilen är Synd att man inte ska handla förens till vårkanten eller ev. vintern |
|
|
Olof Ovenholm Jag tycker med att M3 Limo är grym,tyckte tidigare att coupen var ett givet val men jag är väl inte supersportkillen direkt utan en Limo skulle passa fint,om jag nu inte springer på dröm BMW:n M3 GT lagom till senvintern/våren 05! För då blir det en sån!!*garanterat* Flummig som jag är så har jag ju inte glömt bort dom fruktansvärt snygga M5 3.6 eller 3.8! Jag kan aldrig bestämma mig! Det var mycket lättare 1996 då jag skulle köpa bil..det fanns bara ett alternativ då 535i med M-paketet och all "lull lull" min första BMW tror aldrig jag glömmer den resan hem från Sthlm,gissa om man var nöjd och stolt!! Hoppas att man kan uppleva den känslan igen när det blir dax att köpa sig en BMW |
|
|
Forstar precis ditt "problem". Har samma problem, tror att jag snart har bestamt mig for att aga varenda M-modell som finns i programmet for att nagra dagar senare andra mig till en annan modell. Ena dagen sa tycker jag att jag att jag behover mycket plats och stor motor tex en M5a E39 for att nasta dag andra mig totalt till en E30 M3a och spara bensin och kora pa bana. Har grublat pa detta i snart ett ar och pengarna vaxer sa smatt och desto svarare blir det att valja! Bast vore nog om jag gav bort mina pengar till roda korset eller nat.... Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.