AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.442

Vilken M-bil?

Sida 1 av 2
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Hej..Jag är på gång att köpa förmodligen en M-bil...men jag har en sån makalös beslutsångest!!
Jag har funderat på nästan alla jäkla modeller,även 540 manuell...e 34&e39
Tyvärr så vet jag fortfarande inte vilken bil jag ska köpa,har funderat mycket på m5 3.6..men många här verkar tycka att det är ett sista val!
Naturligtvis är m3 av lika stort intresse både gt "vanlig" 3.0 eller 3.2 Bilen skall användas som ren nöjes/sommarbil
Vilken skulle ni köpa?

Just real M-power
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
M3 3.0
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
M3 3.0!

MVH: Henrik

///M3
M5 3,8 6vxl/540i 6vxl/M3 4-d sedan hade utrustning/pris/skick fått avgöra vilken det skulle bli.

Vilken budget hade du tänk dig?

Mvh Stephan
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Jag kan tänka mig en liten bit över hundra 20-30 tusen ca!
Har naturligtvis ingen sjö att ösa pengar ur..men jag vill heller inte ha något vrak utan en välskött bil...och naturligtvis 100% orginal! inga vingar eller annat skit som inte satt där när bilen lämnade fabriken.
Jag har provat en M5 3.8 tycker det var en helt underbar bil...men har aldrig kört 540...eller 3.6:an
Har även åkt med i en M3 3.2!

Just real M-power
Jobbigt när det är svårt att bestämma sig. Jag, personligen hade nog tittat efter fina 540i (manuell) eller M3 4-d om jag vore i dina kläder.

MVH / Jacob
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Varför 4-dörrars M3?? Om den skall användas som nöjes/sommarbil så är mitt råd en coupe. 4 dörrars är ju fula i jämförelse med en coupe. Men du kanske har barn som är så stora att dom inte kommer in bakom ett fällt framsäte? Många verkar ha det =)
Pelle; Varför 4-d? Mina anledningar är inte rörelsehindrade barn;)
utan 4-d är betydligt ovanligare jämför 17401st coupe mot 2164st limo bara det räcker men det mer diskreta utseendet att den har funnits som Tysk polisbil! Limon är helt enkelt inte en lika självklar entusiastbil dom flesta väljer coupen inget fel med det men varför vara mainstream?

Mvh Stephan
Skulle rekommendera antingen M5 3,8 eller M3 3,0. Fast jag aldrig kört nån av dom. Själv har jag en 3,6:a. Kan bara säga, mycket vill ha mer. Man blir ganska snabbt van med 315hk. Då stör det att man inte på samma gång köpt en 3,8:a. Helst skulle jag ta en 3,2 M3:a men tror nästan 120tusen är för lite till en 3,2:a i kanon skick?
När jag köpte M3:an valde jag mellan 3.0 och 3.2. Skillnaden i pris kändes inte motiverat just då jag handlade, och har du 120 att handla för tror jag det blir tight att få en redigt fin 3.2L.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
M3 3.2 är inte alls så skön som 3.0. Motorkänslan är MYCKET råare på 3.0:an. DEssutom är dom INTE sämre i motorn eller drivlinan + att dom är billigare.

MVH: Henrik

///M3
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

"skall användas som ren nöjes/sommarbil"

Svårt val ??

M-coupe, roligare och framförallt ballare bil. Finns det !?
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Finns lika många åsikter om vilken bil som är bäst/roligast...som jag har funderingar*skrattar*
Alla är ju olika som tur är,jag är helt med på att en M3 är den roligaste bilen!
Jag kommer inte att gasa livet ur denna stackars bil som jag köper utan vårda den ömt,köper inte bil för att jag måste ha en mellan a&b liksom
Kanske lika bra att köpa en e-36 m3 3.0 eller en m5....ångrar mig nog om jag handlar en 540 även om det är en superbil!

Har planerat att köpa en i vinter eller ev. våren 05...har garage då osv så jag har ju tid på mig
tack för alla förslag

Just real M-power
du skrev: "jag har funderat på nästan alla M modeller" men jag ser inte M Coupen i listan. Men du kanske vågar inte köra fort? :-)
simon_76 : Jag kan tipsa om en mkt fin alpinvit M3 i powerbörsen :)

Går själv i tankarna på att uppgradera till lyxkryssare ala 740 :)
Gillar verkligen M3:an men efter nästan 3års ägande har nyhetens behag lagt sig lite så att säga.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
Z3c 4 ever: han skriver ett max pris på ca 120-130", så det blir lite svårt med en M coupe, likaså en fin M3 3.2.
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Z3c 4 ever!

Visst vågar jag köra fort!!
Det handlar väl kanske mer om att jag inte är så förtjust i just M-coupe
Tycker mer om båda M5:an och M3:an lite diskreta drag en okunnig gissar väl knappast att det döljer sig ca 300hp under huven:) Z3 är ju betydligt mer kaxig i sin framtoning och passar kanske varken min plånbok eller smak,men visst fan är det en grym bil!

Just real M-power
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Jag har förstått att en 3.2:a blir svårt!
Finns med en 96 i powerbörsen för 110 Ska man förutsätta att den är skit då tycker ni?
Jag vet att den är sparsamt utrustad och saknar ac!
Har fått för mig att en M3 utan ac och utan papper på att vanos är bytt är grymt svårsålt,kan det ligga nått i detta tro?

Just real M-power
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
cruZZe

Kollade in bilderna på din vita M3...ser ju verkligen fin ut,inte så ofta man ser vita heller!
Tyvärr så saknar jag garage än så jag får vänta ett tag till......

Just real M-power
en M3 3.0GT hade jag valt för dom pengarna,fanns en riktigt fin på blocket eller omdet var här på börsen för rätt pengar nyligt.

står sig säkerligen mkt bättre i kurs om du håller den i bra skick... samt att det är lite mer ovanlig än 3.0an som tyvär är överrepresenterad pga importen.. inte en sämre bil för det, men GTn är juh BETYDLIGT ovanligare.. och inte såååå mkt dyrare.

det är mitt råd.. blir säkert en av samlar modellerna av E36an skulle jag tro.

/mvh jocke

Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Jo en M3 GT-95 är ju lite av en drömbil!!
Men dom är lite,lite för dyra än..men jag ska bara ha en någon gång!

Jag får nog nöja mig med en M5 eller "vanlig" M3
Frågan är om GT:n blir billigare än vad den är........

Just real M-power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.