|
|
|
|---|---|
|
Har en 325i coupe E36 1995. Har fått ett väldigt irriterande fel. Inga missljud eller så , Men det känns som om det är punktering på båda bakhjulen .. men det är det inte .. hehe .. Vad kan vara fel ? Funderade på om det kunde vara dämparna som pajjat ?! BMW 4ever | |
|
Det kan ju vara bakhjulslagren som är dåliga!? Hissa upp bakvagnen i luften i känn om du kan rucka mycket på hjulen. Har åkt i några bilar där någon sida varit dålig och då har det känts som om bakvagnen styr lite själv |
|
|
Med största sannolikhet är det bakvagnsbussningarna som är dåliga! (kallas även silentblock) Vanligt fel när bilarna har rullat en bit och ger sladdriga vägegenskaper. Själva bussningarna är ganska billiga (några hundringar) men det är rätt bökigt att byta utan specialverktyg. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
japp tippar också på bussnigarna! |
|
|
Troligen så är det väl bussningarna som killarna säger...men jag tyckte min var väldigt instabil jag också när jag bytt till nya däck på däcksfirma...tryckte i ½kg mer luft och tada bilen går som på räls igen! Så börja med att kolla lufttrycket...har du tur så.. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Har fyllt i ca. 2,3 i däcken ... däckdimensioner bak e : 235/45/17 och fram e : 235/40/17 . Ska prova byta spindlarna fram (Glappar)(Har hört på verkstad att dom ska glappa?? ) och byta silent så får vi se ... =) BMW 4ever |
|
|
2.3?! du borde då ha ca 3.0kg iaf... lågprofildäck tappar inte formen om man har högt tryck, tvärt om, livslängdsegenskaperna kräver det.. annars nöter du på mitten av däcken eftersom mitten tappar stabiliteten och slungas utåt.. låter konstigt men så är det.. tvärt om mot högprofilare typ.. 2.3 är då iaf alldeles för lite. /mvh jocke |
|
|
Som jokko säger, aldeles för lågt tryck. I med 3 kilo så ska nog problemen helt försvinna! |
|
|
Precis! 2,5 hade jag med lite 245/40*17 resp 225/45*17 och det var med det jag hade problem. Fyll som sagt runt 3 så blir det nog bra! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Fyllde 2,3 för det var vad dom rekomenderade för M3or med den däckdimensionen .. men jag ska pumpa i 3 då så får vi se ... =) ... BMW 4ever ! |
|
|
Hejsan ! Har fått samma problem som Jocke. Har precis köpt en 328 i Coupe -97. Och bakvagnen den lever sitt eget liv, det känns som när man har dåligt med luft i däcken den vandrar både hit och dit. Jag har läst att det var bakvagnsbussningarna som varit problemet, är det de som varit felet för er? Tacksam för svar. MVH Klabbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.