|
|
|
|---|---|
|
Funderar på ett extraktor grenrör till min m3a! men gör det nån skillnad? får den nå mer effekt? Bilen har 3 tums system luftfilter å sen är den chippad å mappad på det! Behöver man mappa om bilen om man sätter på ett sånt grenrör??? å nån som vet vad det kostar?? M.E | |
|
Bara så att du vet så är det ganska dumt att säga att bilen är chippad och sen mappad. Att du har mappat styrsystemet är samma sak som att du chippat den, enda skillnaden är att ett "chip" från en motortrimmare är avsett för en motor utan några yttre modifieringar utan endast en optimering av bränsle/tändning på ett nytt chip. Att du mappar den betyder att du optimerar bränsle/tändning utifrån dina modifieringar. Din bil har ett extraktor grenrör monterat från fabrik så det behöver du inte fundera över! |
|
|
JAG VET ATT DET ÄR SAMMA SAK VIGTIG PETTER!!!!!!!!!! DET VAR INTE DET SOM VA FRÅGAN TROR DU JA ÄR DUM I HUVUDET ELLER!! URSÄKTA ATT JA RÅKA SKRIVA CHIPPAD Å MAPPAD!!!!VAR INTE MENINGEN!! Å VA DRYGT DET ÄR NÄR DET SKA ANMÄRKAS PÅ ALLTING! *SUCK* M.E |
|
|
Det var inte alls min mening att vara en viktig Petter, men många förstår inte skillnaden och eftersom du hade utryckt dig på sättet som står i inlägg 1 i tråden så ville jag bara försöka att förklara skillnaden om någon annan läser tråden och missuppfattar. Får man fråga varför du skrev så om du visste att det var samma sak? Vill absolut inte vara dryg, vill hjälpa/få hjälp, annars hade jag inte använt detta forumet. Dessutom tycker jag att det är fräckt att gnälla när jag har svarat på den huvudsakliga frågan också! |
|
|
Vad gnäller jag? ja frågade bara om det gjorde nån skillnad! men nu vet ja ju att det inte gör det bil doktorn! tack för din upplysning!! Nog snackat om detta! ! hej då! M.E |
|
|
Bli inte så j*vla purken.. mvh uffe |
|
|
Tror inte du får så mycket hjälp om du uttrycker dig så där.... ps. du kanske ska ändra i profiltexten oxå om du nu är så säker.... MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Vad har du för J*VLA problem igentligen?! Jag blir faktist riktigt förbannad när jag ser såna här idiotiska och helt onödiga inlägg!! >Till att börja med: Nr. 1, Du undrar du om ett extaktorgrenrör ger någon extra effekt om man monterar det på en M3:a Nr. 2, Sen skriver du att den är både chippad OCH mappad.... Redan här har du visat oss nivån av dina kunskaper, därför att.... 1, M3:an hade som sagt extraktorgenrör monterat från fabrik. 2, Det Johan redan förklartat på ett bra och vänligt sätt! Sen är du otrevlig och oförskämd mot Johan, som bara försökte hjälpa dig på traven.... Johan är definitivft INTE en sån som är här för att mucka gräl!! Anledningen till att han förklarade så ingående om chipp och mappning var antagligen därför att, du inte ska komma i "pinsamma" situationer i framtiden med liknande förklaringar på vad som är gjort åt din bil. Man kan se när någon inte riktigt vet vad han snackar om.... Då är det bara att vänligen förkara hur saken ligger till igentligen. Det brukar dom flesta uppskatta! Men så kommer du och är otrevlig i stället. och försöker slingra dig. Med massa skitprat om att det var inte meningen och BLA BLA BLA.... Kom ner på jorden, och försök var lite trevlig och visa uppsakttning när folk försöker hjälpa dig i stället!! Är det inte så det passar så kan du sluta skriva här, och gå in på Zatzy och mucka i stället... Den attityden hör inte hemma här!! Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
LOL.... killen fick frispel. Själv har med skrivit många dumma grejer som man skrattar åt det nu i efterhand. :D Lite skoj får man väl bjuda på. Hahaha .... kans inte släppa det ..... fly förbannad blev den tuffa M3 ägaren...:D E30 FOR EVER! |
|
|
suck* M.E |
|
|
Även om det är samma sak så sitter inte orginal chippet i!!!! eftersom det ligger här mitt framför mig på mitt skrivbord! därför är den chippad å mappad även om det är ungfär samma sak!! vilket ja skiter i! orkar bara inte tjaffsa om såna löjliga saker! Ja tog i men blir urless på när folk inte kan hålla sig inom ramarna utan man ska få sig en förklaring om sin egen bil om va som ä rätt å fel när man fråga nå helt annat!men usräkta mig!! .......................suck suck suck...............................! M.E |
|
|
"Suck och stön...." Det är inget att sucka för! Det är du själv som har gjort bort dig, med dina osmakliga inlägg. PS. Din bil är fortfarande bara chippad... Ds. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Den där mAnGe-9.. han har koll på läget! Länk |
|
|
Förklarade senast för någon dag exakt samma sak för mange i en annan tråd ang mappning, men tydligen gick det i hela vägen fram, men han visste ju det tydligen endå. Mvh Per |
|
|
Bonje: NEJ FÖR FAN!!!!!!!!!! Bilen är ju MAPPAD också. MVH: Henrik ///M3 |
|
| På vilket sätt tycker ni att ni är bättre...när ni sitter och gör narr av honom nu..? | |
|
Ingen som gör narr av han! Va det inte så att johan försökte förklara snällt och vänligt.. Sen vart han galen, "skrev med stora bokstäver" och högg emot? Så är min uppfattning av denna tråd iaf. Länk |
|
|
Killen verkar ju allmänt störd! Låt bli o svara för sjutton så självdör förhoppningsvis tråden! Finns inga moderatorer på detta forum som upplyser självupptagna kaxkillar om regler m.m. ?? Hade jag fått ett svar som i inlägg Nr:3 så hade jag inte svarat på nått mer! M.V.H. |
|
|
Jag ska försöka fösvara denna stackars mange-9. Jag vet att chipet förflyttar varvtalsstoppet. Så det är fullt möljigt att ha mappat efteråt med typ smt6 eller något annat eftermarknadssprut för få optimala värden för de trimgrejerna han har på sin bil (förhoppningsvis så har han det :D ). Smtp kan man bara justera varvtalsstoppet neråt så vissa monterar trimchip får att kunna varva mer.... man kan tro att det blir lite kaka på kaka men det är lite speciellt att trimma en sugis. E30 FOR EVER! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.