|
|
|
|---|---|
|
Har kollat lite på en Mercedes 230 -83 (bensinare) att ha som andra bil. Är det någon som vet vad det sitter för motor i den? Hur många hästar? Bensinförbrukning? Jag har sökt förgäves på internet för info, så jag ställer frågan här på forumet där jag vet att det finns mycket bilkunnigt folk. | |
|
Sicken surhink! 2,3-liters fyra, vet inte exakta effekten men det lär ligga kring 120 hästar eller nåt. Är det en förgasarmotor lär den vara rätt törstig, E-motorerna går hyggligt snålt. Vad du gör, kolla ROSTEN! Dom bilarna är klart värre på att rosta än samtida BMW, vilket inte säger lite.... /// Gunnar E. |
|
|
Är det en -83:a borde det vara en 230 E. I så fall är det mycket riktigt en 2,3 liters 4:a. Den är på 125 hk. Är den fortfarande frisk ska den göra ca 170 och acc 0-100 ta ca 13 sek (manuell). Bränsleförbrukningen angavs när det begav sig till 1,17 l/mil vid blandad körning för automaten (ungefär som min 540 med andra ord), hittar ingen uppgift för manuell i mina samlingar :) **** Mats E BMWCS 3050 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.